Exkluzivně jen u nás: test Hyundai Tucson – korejský Kodiak
Je to takové zažité klišé. Když se jedná o Hyundai, vždycky je třeba k tomu přidat „korejský“. Jenže zrovna Tucson je více český, než byste si dokázali představit. Vždyť jeho výroba probíhá právě v České republice. No dobře, v Nošovicích, ale dle současného geografického uspořádání jde pořád o ČR.
Nový Tucson se poměrně těžko škatulkuje. Pokud něco víte o starém modelu, tak na vše zapomeňte. Ten nový je prakticky ve všem odlišný. Naštěstí. Porovnávat jej se Škodou Yeti, VW Tiguan nebo Fordem Kugou by byl krok vedle. Současný Tucson znatelně vyrostl do všech rozměrů a je minimálně o půl třídy nad všemi zmíněnými modely. Vlastně je v něm více místa, než v minulé generaci Hyundai SantaFe, které patří o třídu výš. Při pohledu do ceníku ale zjistíte, že cenový náskok vozů Hyundai zde ještě pořád je. Za své peníze zkrátka dostanete o trošku větší auto.
Modrá je dobrá
Testovaný vůz na 19″ kolech a v modré barvě vypadá zkrátka překrásně. Jistě, design je věc názoru, ale tady není vozu co vytknout. Z venčí vypadá Tucson moderně a mírně agresivně, jak se na vozy SUV sluší a patří. Jistě tomu pomáhá i neskromné použití chromování. Velká kola jsou pak jen třešničkou na dortu a menší bychom určitě nevybrali. Jsou součástí balíčku za 70 000 Kč, který se rozhodně vyplatí. Kromě velkých kol dostanete elektrický ovládané 5. dveře, sedačky v kůži, panoramatické střešní okno a ještě pár drobných detailů.
Interiér je v porovnání s exteriérem značně usedlejší. Sází více na klasiku, nejde cestou experimentů, jako některé automobilky, které místo středových konzolí dávají obří displeje. Pokud nejste zrovna geek, přivítáte to spíše s povděkem.