Co přinesl týden: motorek v závodním kole, neschopné české agenty a loď duchů
V tomto týdnu máme hned několik smolařů. Profesionální cyklistka, které přišli na to, že má v kole motorek, chlápek, co zaplatil 150 milionů kauce a stejně z ní ani nevyšel, nebo agenti, kteří se nechali unést v Libanonu a teď se neslavně vrací domů, A k tomu jedna loď duchů, kterou opustila její posádka.
Devatenáctiletá Belgičanka a profesionální závodní cyklistka Femke van den Driesschová má z ostudy kabát, nebo tedy spíš kolo. V tom jejím totiž kontroloři přímo na závodě našli v rámu namontovaný elektromotor. Ten měl prý výkon 60 wattů. Dost na to, aby Driesschovou popoháněl na první místo nejen onoho inkriminovaného závodu. Udělátko zřejmě používala daleko dříve. Ostatně kdo viděl video s jejím neuvěřitelným výjezdem na kopec, kdy ladně zdolala patnáctistupňové stoupání a ještě v něm soupeřkám hravě ujela, ten musel být zděšen. Jak to, že se na to nepřišlo dříve? Na mladou Belgičanku prší urážky a nadávky. K něm nejmírnějším patří výzvy od kolegyň, ať jde raději závodit na regulérních motorkách s Rossim a spol. Mluví se o konci cyklistiky. Skryté motorky mají být údajně mnohem větší problém, než chemický doping (který ovšem i tak rozmetal důvěryhodnost tohoto sportu na kousky). Bůh ví, kdo všechno má v rámu svého kola motor a kolik titulů a komu se zase bude muset odebrat, ptají se média. Motorky nejdou odhalit, často prý ani sami cyklisté nemusí vědět, že v jejich kole něco takového je. Cyklistika je zkrátka až po uši v maléru a je načase začít uvažovat, jestli tenhle sport má vůbec ještě nějakou budoucnost.
Čeští Bondové v nesnázích
Velmi špatnou budoucnost a hlavně přítomnost mají české tajné služby. V plné nahotě se projevila neschopnost našich Jamesů Bondů, kteří se nechali chytit v Libanonu, navíc se ukázalo, že šlo zřejmě o zpravodajskou hru, kde nás Libanonci totálně natřeli a znemožnili před celým světem. V české base totiž skončil před dvěma lety jistý Libanonec Alí Fajád. Toho USA obvinili, že kšeftuje se zbraněmi a drogami a chtěli, aby ho Češi odeslali do států. Jenže do věci se vložily libanonské tajné služby, které prohlásily, že Fajád je ve skutečnosti jejich agent. A rozhodně se nemá nikam vydávat. Taková byla výchozí situace. Pak došlo k únosu pětice Čechů v Libanonu, mezi kterými byl tajný agent, právník Fajáda a dva novináři. Jak je možné, že je tam česká vojenská rozvědka poslala, když bylo prý jasné, že Libanonci na ně chystají past, je ve hvězdách. Samozřejmě veřejnost neví zdaleka vše, ale výsledek je takový, že Češi se vrátili zpět. Jestli to je výměnou za návrat Fajáda do Libanonu, se ještě ukáže, zatím všichni mlčí. Pokud k tomu dojde, Američané ostrouhají. V České republice by se mělo začít řešit, co s vojenskou rozvědkou, která je zjevně zcela neschopná (což se ukázalo i v kauze Nagyová). Jistě budou padat hlavy, byť v tichosti. Nad tím vším stále visí otázka, zda ještě platí, že Česká republika s teroristy nevyjednává.
Kauce 150 milionů za nic
Když už jsme u blízkovýchodních peripetií, jednoznačným smolařem týdne je Iránec s českým občanstvím Sharam Abdullah Zadeh, který za obří daňové podvody sedí už dva roky ve vazbě. Aby se z ní konečně dostal, nabídl soudu rekordní kauci 150 milionů korun. Soud na kauci přistoupil a Zadeh tak mohl konečně z vězení. Ještě z něj ale ani nevyšel a už ho opět zatkla policie, která ho zavřela do své cely předběžného zadržení. Na Zadeha je totiž v jiné věci vydaný mezinárodní zatykač a policie ho proto zase zatkla. Chlápek tak utratil 150 milionů korun, aby se mohl převléct z vězeňského mundůru do saka a projít se v něm po vrátnici vězení. Dál se nedostal. Jeho právník se nyní celkem pochopitelně ptá, za co tedy složil soudu onu rekordní kauci, když je jeho klient zase v base. Nevím jak v Iránu, ale u nás se tomu říká pecháček.
Loď duchů konečně zachycena
Pecháček měla také 163 metrů dlouhá nákladní loď Modern Express, ze které musela být evakuována její posádka kvůli zatím blíže nezjištěné havárii. Loď zůstala opuštěná na moři, začala se naklánět a hrozilo její převrácení. Vzhledem k tomu, že na palubě 300 tun paliva, hrozila i ekologická katastrofa. Celý týden se tak remorkéry a záchranná plavidla snažily loď zachytit lany a řetězy. Nakonec se to podařilo. A po několika dnech namáhavého vlečení ji dotáhly do přístavu Bilbao. Posádku čeká jistě hodně vysvětlování.
Autor: Snaut
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Co se stalo v našich končinách?