50. Super Bowl. Velká akce slibuje mnohé!
Každý Super Bowl je svým způsobem výjimečný. Letošní finálový zápas ligy amerického fotbalu NFL však slibuje něco opravdu extra. Aby ne, když se jedná v pořadí už o 50. Super Bowl!
Ačkoli je důvodem především líbivější grafické ztvárnění loga, potvrzuje výjimečnost očekávaného klání i skutečnost, že letos vůbec poprvé nebude ročník vyveden v římských nýbrž v arabských číslicích. Místo „Super Bowl L“ tak fanoušci uvidí „Super Bowl 50“.
V úplných počátcích byl Super Bowl zápasem mezi vítězi dvou konkurenčních ligových soutěží amerického fotbalu. Střetávaly se v něm dominující týmy z AFL a NFL, tyto ligy byly později sloučeny, název Super Bowl však zůstal zachován. Tentokrát se ve finále střetne někdo z dvojice Carolina Panthers/Arizona Cardinals a Denver Broncos/New England Patriots. O dvojici vyvolených bude rozhodnuto během semifinálových klání v neděli z 24. na 25. ledna.
Super Bowl – nejsledovanější televizní událost v USA
Událost si přitom postupně získala na takové popularitě, že se stala neoficiálním americkým svátkem a každoročně obsazuje přední příčky žebříčků nejsledovanějších televizních pořadů. Loni byl dokonce překonán americký divácký rekord, když Super Bowl XLIX a souboj Seattle Seahawks s New England Patriots u obrazovek sledovalo téměř 115 milionů Američanů.
Inzerenti tohle samozřejmě vědí, proto jsou také ochotni platit za mediální prostor skutečně horentní sumy. Není divu, že společnost CBS, která letos disponuje vysílacími právy, si za 30sekundový reklamní spot účtuje rovných 5 milionů dolarů (loni to bylo „jen“ 4,5 milionu USD). Řada televizních spotů je proto natočena speciálně pro Super Bowl. Letos se můžeme těšit na reklamy firem, jako je Kia, BMW, Coca-Cola, Pepsi, Budweiser, LG, Colgate nebo Nintendo. Dočkat bychom se měli i upoutávky na očekávaný animák Kung-Fu Panda 3. U nás budete moci sledovat Super Bowl v přímém přenosu na stanicích Sport1 HD a Sport2 HD.
Bombastická show v jednom z nejmodernějších sportovních svatostánků
Super Bowl vyniká také jedinečným doprovodným programem, který v poločase finálového zápasu představují vždy některé z nejzářivějších hvězd hudebního nebe. V minulosti šlo kupříkladu o Rolling Stones, Madonnu, Michaela Jacksona nebo Lennyho Kravitze. Letos se v záři reflektorů ocitne skupina Coldplay a zpěvačka Beyoncé, která vystupovala už během Super Bowlu v roce 2013. A možná přijde i loňská hvězda Super Bowlu Bruno Mars! Celá událost je pak logicky hitem také na sociálních médiích – jen na Twitteru se během loňského živého přenosu Super Bowlu objevilo přes 28,4 milionu souvisejících tweetů.
Letošní jubilejní 50. ročník Super Bowlu se odehraje 7. února na kalifornském ultramoderním stadionu Levi´s Stadium ve městě Santa Clara, v domovské aréně týmu San Francisco 49ers. Tomu se letos vůbec nedařilo, když se v tabulce NFL umístil jen o příčku nad posledními Dallas Cowboys. Statisticky je však vše v naprostém pořádku – dosud se totiž nikdy nestalo, aby se do finále soutěže probojoval tým, na jehož domovském stadionu se hraje.
Chcete to vidět na živo?
Pak si připravte nejméně 3 100 dolarů (okolo 77 tisíc Kč). Právě na tolik vyjdou nejlevnější vstupenky, které už ovšem seženete jen stěží. Ceny lístků od překupníků se pak můžou vyšplhat klidně i na 10 tisíc dolarů (necelých 250 tisíc korun). K tomu připočtěte něco kolem 70 USD za noc (zhruba 1 700 Kč) v nejlevnějším hotelu, a pokud nežijete ve Spojených státech, potažmo v Kalifornii, určitě při kalkulaci nezapomeňte ani na letenky (nejlevnější spoje z Prahy do San Franciska stojí něco málo přes 17 tisíc korun). Nebo si nalaďte Sport TV: Přímý přenos finálového klání budou od půlnoci exkluzivně vysílat stanice Sport1 HD a Sport2 HD.
Autor: red
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: