Volkswagen Touran: když praskne kondom
Užíváte si prakticky dokonalý život. Jste mladý, bohatý, spousta ženských, super práce, co víc si přát? A pak to přijde. Trochu se to zvrtne a máte trojčata. Zrušte nakoupené letenky na dalších 5 let, prodejte své bávo přilepené k zemi a kupte si nového Tourana.
A je to tady. Rodinka je na světě. Jaké auto si jako fotřík vyberete? My jsme si na takovou rodinku zahráli a vyzkoušeli nový Touran.
Druhá generace
Touran první generace přišel na trh v roce 2003. A jen s drobnými vylepšeními se prodával až do loňského roku. To ukazuje na to, že zákazníci řešili spíš prostorové uspořádání vozu a jiné kvality, než třeba moderní vzhled a technologie. Ale právě nový Touran nastavil měřítka tak, aby zde Touran mohl být dalších 12 let. Design se opravdu povedl. To někam přijedete Jaguarem a skoro nikdo si vás nevšimne, ale zaparkujete nového Tourana a pánové se k němu seběhnou jako vosy na bonbon? Co to s námi sakra je?
Malý velký
Z venku působí Touran hodně kompaktně. Vlastně je jen o něco málo větší Golf. Přitom uvnitř je místa na rozdávání. S těmi třemi dětmi v perexu to nebyl vtípek. Touran je jedno z mála aut na českém trhu, které má vzadu tři samostatná a stejně široká sedadla. Co to znamená? Že sem v pohodě umístíte tři dětské sedačky. Navíc prostor je natolik velký, že v kufru můžete mít za příplatek ještě 2 další sedačky. Takže Touran odveze 7 lidí. Pak už se do kufru ale skoro nic nevejde.
Provedení, které jsme měli my, nebylo na děti příliš dělané. Světlé sedačky z mikrofleece byly velmi příjemné, ale nejspíš by na nich byla hned vidět kdejaká špína. Zato byly vyhřívané, na dlouhé cesty naprosto skvělé.
Žádný spěch
Testovací auto mělo jen základní motor 1.6 TDI s výkonem 81 kW. Na běžné ježdění 81 kW v pohodě stačí. Vlastně když nespěcháte, je to super volba. Jezdit s ním za 3,5 litru nafty na 100 km není žádná utopie. Pokud ale vyznáváte dynamickou jízdu, tak ruce pryč! Naštěstí má Volkswagen i pro vás řešení – 2.0 TDI může mít až 140 kW (190 koní), což s Touranem pěkně zamává. My měli na ježdění manuál, s poměrně dlouhými rychlostmi, takže dálniční sprint zvládal Touran v pohodě. Stejně bychom raději sáhli po 7rychlostním DSG. Super je, že Volkswagen opravdu dává na výběr technologickou výbavu, jakou chcete. Infosystém s připojením na internet? Ano! Náš model už neměl ani xenony, ale kompletně sázel na LED osvětlení – tedy potkávací i dálková světla svítili díky LEDkám. A svítily fantasticky. Pokud si chcete přizpůsobit Tourana k obrazu svému, fantazii se meze nekradou. Jen je třeba počítat s tím, že všechno stojí peníze. Ze základní ceny se tak Touran může v pohodě vyšplhat na milion korun, tedy na peníze, za které v pohodě koupíte mnohem většího Sharana. Zkrátka je třeba být při výběru skromný.
Ergonomický král
Vlastně pořád jen přesedám z jednoho auta do druhého. A pak vám teprve dochází, jak strašně moc dotažené jsou vozy Volkswagen. Tady zkrátka nic nechybí, nic nepřebývá, je to auto, které vás vůbec ničím nenaštve. Chcete takové rodinné auto? Jděte do něj! Pokud ale za něj nechcete zaplatit horentní sumu, budete muset na některé příplatkové výbavy zapomenout.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,9 s |
Maximální rychlost | 187 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1539 kg |
Průměrná spotřeba | 4,4 l/100 km |
Rozměry | 4 527 × 1 829 × 1 628 mm |
Cena od / testovaného vozu | 555 900 Kč / 722 300 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Volkswagen Golf GTI: Legenda na kolech v testu