Automobily na CES 2016. Co se chystá?
Americké Las Vegas, to je přehlídka těch nejnovějších technologií, ráj geeků a technologických nadšenců – to je CES 2016. Svou troškou do mlýna přispějí i automobilky. Ukazují technologie budoucnosti. Co nás zaujalo?
Nová a krásná auta na CESu moc nenajdete. Spíše se ukazují koncepty technologií, ale to nám nevadí! Vybrali jsme to nejzajímavější.
Audi na CES 2016
Expozice Audi na CES 2016 je zaměřena na dva budoucí trendy v automobilovém průmyslu: elektrifikaci a autonomní jízdu. Audi e-tron quattro concept kombinuje všechny uvedené inovace, které využívají technologie aktuálních sériově vyráběných vozů.
Audi e-tron quattro concept je sportovní SUV s výhradně elektrickým pohonem. Sází na tři elektromotory s celkovým výkonem až 370 kW, které jsou součástí systému pohonu všech kol quattro a systému rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Akumulátor s kapacitou 95 kWh umožňuje dojezd více než 500 kilometrů. Audi e-tron quattro concept naznačuje podobu budoucího sériově vyráběného vozu, který bude uveden na trh v roce 2018.
Studie Audi e-tron quattro concept je vybavena technologiemi pro autonomní jízdu, které Audi uvede do sériové výroby v blízké budoucnosti. Mezi ně patří funkce autonomní jízdy v dopravní koloně a autonomního parkování. Hlavní součástí budoucích systémů bude centrální řídicí jednotka asistenčních systémů s označením zFAS. Informace jsou průběžně získávány ze všech senzorů vozidla a zpracovávány v tomto kompaktním modulu. Patří mezi ně signály z kamer 3D, laserových skenerů a radarových a ultrazvukových senzorů. Vysoký výpočetní výkon řídicí jednotky zFAS umožňuje průběžné porovnávání dat senzorů vozidla s modelem situace na silnici.
Volkswagen
Volkswagen představuje na veletrhu studii BUDD-e, která je postavena na modulární platformě pro elektrifikované vozy (MEB) a je dalším velkým krokem pro elektromobily. BUDD-e je realistický průkopník nového trendu.
Nově vyvinutý elektrický pohon umožňuje dojezd až 533 kilometrů v kombinovaném režimu. Vozidlo s pohonem všech kol poskytuje nejvyšší výkon 235 kW/317 k. Uložení akumulátoru v podlaze studie umožňuje zcela nové uspořádání interiéru. BUDD-e je moderní interpretací první generace modelu Volkswagen Transporter, přezdívané „Bulli“. Jedinečná je přitom technika nabíjení, která umožňuje nabití akumulátoru na 80 procent celkové kapacity za pouhých 30 minut.
KIA
Přiznejme si, že KIA dělá spíše auta za dostupné peníze, než aby se chlubila nějakým pokrokem v technice. Ale vypadá to, že této nálepky se chce zbavit. Proto KIA vsadila na autonomní jízdu. Vyvíjí několik systému autonomního řízení – pro řízení na dálnici, ve městě, pro sledování vozidla jedoucího vepředu, nouzové zastavení a v neposlední řadě asistenta pro jízdu v koloně. To vše pod hlavičkou označované jako DRIVE WISE.
No řekněte, nepřipomíná vám tohle video legendárního Knight Ridera? Kitte, přijeď pro mě!
https://www.youtube.com/watch?v=w6fX2fCK264
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Tesla S: Auto, které řídí samo. Sedli byste do něj?