Volkswagen T: Generace lásky
Hippies v tom měli jasno. Jejich auto snů byl Volkswagen bus. Barevné autíčko, které se stalo symbolem lásky žije dodnes. I ve své šesté generaci odkazuje na své předky.
Zdá se to být neuvěřitelné, ale Volkswagen Transporter se prodává už 65 let. Výroba tedy začala v době, když vaši prarodiče byli mladí a neklidní. Ale auta stárnou rychleji, než lidé, takže letos vyjela už 6. generace dnes už legendární dodávky. My jsme otestovali komfortní provedení Multivan.
Dvoubarevná vzpomínka
Není náhodou, že testované provedení je dvoubarevné. A není to ani výmysl současných designérů. Už pra-pra-pra-pra téčko totiž bylo k dispozici ve dvoubarevném provedení. Nutno říct, že 6. generaci to ve dvoubarevném provedení hodně sluší.
Luxus na entou
Multivan znamená, že jde o osobní verzi jinak pracovního modelu Transporter. A pokud jste si mysleli, že dodávka nemůže fungovat jako luxusní limuzína, tak jste na omylu. Multivan dávkuje luxus ve velkých dávkách. Komfortní kožené sedačky, stavitelné tlumiče, elektrické servo dveří a výbava, na kterou jsme zvyklí u lepších osobních aut, jako je třeba adaptivní tempomat, navigace s připojením k internetu, parkovací kamera, zkrátka vám tu nic chybět nebude.
Ten pravý luxus ale přichází teprve ve druhé a třetí řadě sedadel. Ve druhé řadě najdete 2 samostatné sedačky – ty je možné otáčet, posouvat, nebo třeba úplně sklopit a udělat z nich stoleček. Třetí řada, to je pojízdná lavice 3 plnohodnotných sedaček. Stačí malý trik a lavici přeměníte na postel, na které se pohodlně vyspí dvojice dospělých. Že by právě proto byl busík tolik oblíbený u „generace lásky„? Obzvláště pokud cestujete s dětmi, stává se z Multivanu rodinné auto v pravém slova smyslu. Sedačky ve druhé řadě otočíte do protisměru, takže vzadu vlastně vznikne takový obývák. Cesta pak ubíhá mnohem rychleji. Pokud sedačku zrovna nepotřebujete, můžete ji vyndat a nechat doma.
Směr Jadran!
Řídit Multivan není o nic těžší, než zvládnout běžné osobní auto. Je třeba počítat s tím, že rozměry jsou trochu větší, ale parkovací čidla a kamera pomůžou. Pozor na výšku 190 cm, abyste se vešli do všech podzemních garáží. Multivan zvládá jakoukoliv cestu s přehledem, i když klikaté okresky nejsou jeho doménou. Nejlépe se cítí na dálnici. Výkonný motor má doping v podobě dvou turbodmychadel, takže nabídne výkon 150 kW. To znamená, že to s ním můžete mazat přes 200 km/h a na stovku zrychlí za 9 sekund. To jsou parádní čísla! Jistota, s jakou se drží na suché silnici je neuvěřitelná. Pokud počítáte s cestami do horských středisek, rozhodně doporučujeme sáhnout po variantě 4Motion.
Na takové to domácí…
Multivan komfortně odveze 7 cestujících a ještě zůstane dost místa pro zavazadla. Kdo má jedno nebo dvě děti, tak po něm asi pokukovat nebude, ale pokud se vám urodilo více, můžete o Multivanu přemýšlet jako o rodinném MPV a neuděláte chybu. Překážkou může být vyšší cena vozu, který jsme testovali. Ta se přehoupla přes 1,9 mil. Kč vč. DPH, ale zase je třeba brát v potaz, že auto bylo „v plné palbě“ a ještě v limitované edici Generation SIX. Pokud vám bude stačit motor 2.0 TDI s výkonem 110 kW a provedení Comfortline, vejdete se do milionu. A pokud jste živnostník, ještě si budete moci odečíst DPH.
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: