Unikátní způsoby cestování. Seznamte se!
Sednout si do auta nebo do tramvaje a vydat se z bodu A do bodu B je běžná každodenní věc. Pak jsou ale způsoby dopravy, které jsou použitým dopravním prostředkem nebo místem svého umístění velice nevšední. Tak ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají a vyrážíme…
Vyplout se chystá Titanic II
Australský miliardář (vydělal na těžbě nerostných surovin) Clive Palmer skrze svou společnost Blue Star Line v roce 2013 na tiskové konferenci uspořádané v New Yorku odhalil plány na stavbu zaoceánské lodi Titanic II. Už podle názvu je jasné, že jde o věrnou kopii parníku, který v roce 1912 ztroskotal při srážce s ledovcem během své cesty z Evropy do Ameriky. Miliardář má v plánu v roce 2018 uskutečnit stejnou cestu z anglického Southamptonu do New Yorku. Jeho smělý plán ale dostal vloni mírné trhliny, když stavitel lodi, čínská společnost CSC Jin-Ling oznámila, že práce na projektu Titanic II byly zastaveny, aniž by dosud byla podepsána jakákoliv smlouva. Miliardář Palmer se ale svého snu nevzdává a dokonce tvrdí, že několik bohatých cestujících už si finanční zálohou zamluvilo kajutu. Ačkoliv se má jet po identické trase, tak se zřejmě opakování neštěstí nebojí. Navíc prý záchranných člunů bude opravdu dostatek pro všechny lidi na palubě. Jenže kdo teď ví, jestli se vůbec vypluje…
Lanovka známá jako nejkratší železnice světa
Už v roce 1901 byla v centru Los Angeles postavena Angels Flight, lanová dráha, která cestu mezi svými konečnými stanicemi zvládne za pouhých 30 sekund. Délkou 315 stop, tedy 96 metrů, jde o nejkratší lanovku a díky jízdě vozů po kolejích i železnici na světě. Původně byla jen jakýmsi výstřelkem bohatých Angelesanů, kteří se nechali vyvézt na Bunker Hill. Funkční byla až do roku 1969, kdyby měla být rozebrána. K tomu však nedošlo, ale znovu se rozjela až v roce 1996 a to na pouhých pět let, kdy její provoz přerušila smrtelná nehoda (zemřel jeden cestující a několik dalších bylo vážně zraněno). Další uvedení do provozu se odehrálo v roce 2010, ale opět šlo jen o epizodní dobu, kdy v roce 2013 provoz prozatím zastavilo vykolejení vozu. Zatím není znám žádný termín, kdy by tenhle dopravní skvost L.A. měl být znovu funkční.
Podvodní železnice z Číny do USA
Velice odvážný, ale rozhodně ne nemožný se jeví čínský plán na nejdelší železniční trať, která by navíc ze své velké části měla vést pod vodou. Na severovýchodě země u Beringovy úžiny by vlak vjel do více jak 200 kilometrů dlouhého tunelu a na pevninu by vyjel až na Aljašce. Celková vzdálenost, kterou by vlak překonával je plánována na 12 875 kilometrů, což je o téměř 2900 kilometrů více, než má slavná Trans-sibiřská magistrála. Skeptiků je celá řada, ale na druhé straně je i spousta těch, kteří tvrdí, že Čína má finance i technologie, aby tento projekt mohla uskutečnit.
Stavba výtahu do vesmíru
V loňském roce japonský stavební gigant Obayashi Corporation oznámil, že se chystá na výstavbu vesmírného výtahu. Už v roce 2050 chce vysílat lidi i náklad do vesmírné výšky vzdálené 96 tisíc kilometrů. Společnost uvedla, že o spojení se postarají robotické vozy poháněné magnetickými lineárními motory. Nejprve je ale nutné postavit onu vesmírnou stanici. Nutno ale také dodat, že Japonci nejsou v tomto snažení o vesmírnou turistiku ani zdaleka sami.
Autor: Petr Lízal
Foto: Oddee.com
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Rychlost přitahuje. Kdo a co umí nejvíce rozpálit