Elektromobily blízké budoucnosti. Co nás čeká?

Současné elektromobily jsou takové vlaštovky. Ujedou asi tak 200 km, na dálnici je předjede i Fabia HTP a díky potřebné aerodynamice často vypadají jako podivná vozítka z planety Mars. Letošní Frankfurt ale ukázal, že to tak opravdu být nemusí.

Dobrá, nebudeme všechna auta házet do jednoho pytle, je tady třeba Tesla, jejíž auta si dokážeme představit v garáži, ale jinak je vidět, že jde o neprobádanou cestičku a automobilky se teprve hledají. Letošní autosalon ve Frankfurtu nás ale potěšil. Koncepty vypadají sakra dobře. Než budeme mít nového prezidenta, budou třeba v prodeji.

Porsche Mission E

Porsche je takovou technologickou výstavní skříní koncernu VW. Bylo tedy načase, aby sportovní značka ukázala, jak si představuje elektrickou budoucnost. A my jsme spokojeni. Misson E pohání hned dva elektromotory, které dávají neuvěřitelných 440 kW. To znamená, že auto vystřelí na stovku za 3,5 sekundy, co je ale důležité, je dojezd přes 500 km. Z Prahy tak můžete vyjet do Brna a zpátky a ještě vám zůstane trocha energie.
Zatímco z venku vypadá auto docela sériově, myslíme tím, že takové tvary můžou být v prodeji třeba už příští rok, pohled do interiéru ukáže, že jsme hodně ve sci-fi. Přístrojovka neexistuje – vše obstarává hologram. Něco jako když princezna Leia ve Star Wars volá o pomoc. Jen je všechno trochu víc ostré a hezčí.

Audi e-tron quattro concept

I Audi ukazuje ve Frankfurtu koncept svého elektromobilu. Jenže my víme, že Audi dělá vše maximálně efektivně. Takže řada nápadů z tohoto konceptu se stane v roce 2018 realitou. Audi sází hned na tři elektromotory, které poskytnou 370 kW. To je asi tak 3x více, než kolik má běžná očipovaná Oktávka. Díky tomu auto zrychlí na stovku za 4,6 sekundy a elektronicky omezená maximální rychlost nám tentokrát nevadí – je totiž omezena na 210 km/h, takže v pořádku.
Baterie vydrží přes 500 km a na co Audi upozorňuje – nabité jsou za 50 minut. Během oběda je tak máte zase připravené k jízdě.

Nissan Leaf

Ale jo, tak dobře, ne každý potřebuje jezdit 500 km. Pokud jezdíte jen okolo komína, bude vám auto s dojezdem 250 km bohatě stačit. A přesně takový dojez má nový Nissan Leaf. A že to vlastně řidičům stačí? Důkazem jsou čísla: Nissan Leaf je čtvrtým rokem v řadě nejprodávanější elektromobil v Evropě.

Který z představené trojce elektromobilů vás zaujal? A kdy myslíte, že vystřídáte spalovací motor za ten z tramvaje? Napište nám komentář!

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Smělý nápad Applu. Chce vyrábět auta

Řízení auta mobilem v praxi. Jde to!