7 případů, kdy se reklamní kampaň zvrhla v neslavný marketingový fail
Nic nepropaguje nový produkt tak dobře, jako dobře promyšlená a chytlavá reklamní kampaň. O takových se tu ale nedočtete.
Řetězec prodejen Domino’s je typickým příkladem přebujelého nadnárodního řetězce fast-foodů. Poboček mají na světě nyní kolem 17 000, a pár desítek z nich se nachází i v Rusku. Právě pro zdejší klientelu vymysleli v roce 2018 hodně speciální reklamní kampaň. Když si sami necháte někam na tělo vytetovat jejich logo, garantují vám doživotní zásobu pizzy zdarma.
Akce měla běžet dva měsíce, ale už po pár hodinách marketéři pochopili, že v Rusku se hraje podle jiných pravidel. A jídlo zdarma silně převažuje nad lidskou důstojností. Dost narychlo se proto měnila pravidla už probíhající soutěže s tím, že odměněno bude jen prvních 350 tetovaných. Zájemců o doživotní pizzu zdarma byly tisíce.
Přestřelka o mobil
Zostra do toho nastoupili i manažeři ze společnosti LG, kteří v roce 2013 vypustili do vzduchu stovky balonků naplněných heliem, nesoucích poukázky na zboží zdarma. Včetně tehdy dost luxusních chytrých telefonů. Takže když se nadílka vznesla k obloze, nastal úplný masakr. Zhruba dvě desítky lidí skončily v nemocnicích, s různými střelnými poraněními od vzduchovek a malorážek, kterými se nadšenci snažili dostat balonkovou nádheru dolů.
Vedle toho vypadá reklamní kampaň výrobců nápoje Dr. Pepper skoro bez chuti. Při ní měly nejrůznější, v rádiu během reklam naznačované, indicie dovést „soutěžící“ až k cíli. Žel bohu, jedna ze stop byla umístěna i na bostonském hřbitově, který lidi považovali za finále. A šli hledat poklad s krumpáči a lopatami.
Lekce z pití a chemie
Jägermeister to umí rozjet, o tom žádná. I oslava osmdesátin vaší tchýně se pak umí zvrhnout v pořádnou jízdu. V mexickém Leonu to ale netrefili. Snobský mejdan hvězdiček Instagramu, sponzorovaný touhle záludnou lihovinou, se točil kolem dovádějících koček v bikinách. A aby té atmosféry nebylo málo, nalili pořadatelé do velkého bazénu hezkých pár litrů tekutého dusíku. Protože mlha, že jo. Háček byl v tom, že tekutý dusík a chlór z bazénu vytvořil oblak toxického dýmu.
Sanitky pak rozvážely přiotrávené i lidi v kómatu po špitálech dlouho. Byla to prostě divoká jízda na ledu. Vedle toho bledne i nápad zmrzlinářského gigantu Snapple, který v roce 2005 prezentoval na Manhattanu 17,5 tuny vážící nanuk. Za horkého dne byla výsledkem jen extrémní ulepená břečka.
Jak bude zítra?
Brambůrkáři z Lay’s (respektive PepsiCo) se svou akcí zase úplně netrefili do předpovědi počasí. Myšlenka byla asi taková, že i když je za oknem hnusně, pořád máte svoje křupavé, přesolené a umaštěné dobroty. Ke každému balení brambůrek proto dávali stírací tiket, na němž jste mohli tipovat, kde bude pršet. A když jste se trefili, dostali jste o sáček navíc. Paráda.
Fungovalo to v Austrálii, USA. Jenže pak tahle akce přišla do Británie. Kde nešlo prohrát, protože tam je hnusně vlastně pořád. Lay’s prodělaly za pár dní 600 000 liber, a rozhodně si tuhle sázku na počasí pro příště rozmyslí. Nejspíš, než někoho napadne tipovat slunečné dny na poušti.
Výbušné překvapení
Solidním provarem byla i reklamní kampaň propagující třetí pokračování filmu Mission Impossible v ulicích Los Angeles. Krabičky umístěné pod reklamními stojany s novinami vám totiž za každý nákup přehrály úvodní znělku. Bylo jich 4500. A háček byl v tom, že až moc připomínaly výbušná zařízení, takže policejní pyrotechnici pracovali pár dní přesčas. Filmová studia Paramount za tuhle „kampaň“ nakonec zaplatila pořádný balík na mimosoudním vyrovnání. Znáte to, tahle zpráva se sama zničí za 5 vteřin….
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Chlapi v reklamách: přehlídka šašků!