Škoda Kodiaq: Drsná pravda o českém medvědovi!
Jaké je nejdiskutovanější auto v českých hospodách za poslední týdny? Je to jednoznačně nová Škoda Kodiaq. Ukončete dohady. Prozradíme vám, jaká největší Škodovka opravdu je. V dobrém i zlém.
Ono je to vlastně do značné míry jedno. Jsme si naprosto jistí, že Kodiaq se v žebříčku prodejnosti dostane mezi naprosté bestsellery a v České republice ovládne trh velkých SUV. Bude to rána především pro korejskou konkurenci, vozy jako Hyundai Tuscon, které se tu prodávají po tisících. Určitě si ale ukousne i z vlastní produkce, spousta zákazníků raději sáhne po Kodiaqu, než třeba po Superbu.
Pěkný kousek
V našem loňském článku o Kodiaqu jsme odhadovali, že bude měřit 470 cm. Náš odhad byl přesný – vůz je kratší jen o 3 mm. To je pěkný macek, není tedy divu, že odveze 7 lidí. Na vzhled vozu jsem nedostal ani jednu negativní zpětnou vazbu. Kodiaq se zkrátka líbí všem. Možná je trochu škoda, že jezdí jen na 18″ kolech. Takto velké auto by si zasloužilo 19″ kola, která jsou za příplatek k nejvyšším výbavám. 20″ kola pak nepořídíte ani za příplatek.
Moře místa
Stačí si usednout dovnitř vozu a bude vám hned jasné, čím auto dostává své zákazníky. Toho místa! Příbuznost se Superbem se bude jen těžko maskovat. První řada sedadel – mraky a mraky místa. Druhá řada sedadel – stejné množství. Dát si nohu přes nohu na zadní sedačce není problém. Třetí řada sedadel už samozřejmě žádná výhra není, ale zároveň jsou naprosto použitelná. Pro občasné převezení pasažérů se opravdu hodí. Příplatek za 2 sedačky ve třetí řadě je rozumných 18 000 Kč. Vzhledem k ceně vozu je to zanedbatelná částka, určitě si za 3. řadu připlaťte.
Pokud je třetí řada sedadel v podlaze, máte navíc k dispozici obří kufr. 835 litrů, to je třeba jen o 55 litrů méně, než kolik nabízí obří Audi Q7. Tady nemůžeme říct ani popel.
Rovněž kvalita interiéru by neměla urazit. Obzvláště v béžové barvě vypadá zajímavě a kvalitou materiálů i zpracováním se přibližuje ke svému sourozenci, Volkswagenu Tiguan.
Škoda Connect
V interiéru se pak musíme zastavit u infotainmentu. Ten patří k tomu nejlepšímu, co si dnes můžete pořídit. Funguje extrémně rychle, na nic nečekáte, vše je prováděno bleskově. Systém můžete téměř celý ovládat hlasovými pokyny v českém jazyce a navíc je auto připojeno k internetu. To neznamená, že jen můžete vyhledávat na Googlu cíle do map, ale vzdáleně můžete kontrolovat stav svého vozu, nechat si zobrazit jeho pozici na mapě, zkontrolovat množství paliva, nebo třeba rozblikat a zatroubit – když ho nemůžete na parkovišti najít.
Je toho hodně, co Škoda Connect umí. Pokud patříte mezi geeky, budete v Kodiaqu v sedmém nebi.
2.0 TDI
Jaký bude nejprodávanější motor v Kodiaqu? My tipujeme, že to bude 2.0 TDI s výkonem 110 kW. Tento motor jsme dostali na testování i my. Navíc v provedení 4×4 a se sedmistupňovým automatem DSG. Jak motor jede? Žádný trhač asfaltu to není. Na dynamickou jízdu rovnou zapomeňte, předjíždění aut budete muset dobře plánovat. Na 100 km/h zrychlí auto za 10,2 sekundy. Pokud máte raději svižnější jízdu, doporučujeme sáhnout po motoru 2.0 TDI nastaveného na 140 kW. Příplatek za něj není malý – 60 000 Kč, ale Kodiaq si více výkonu zaslouží.
Jak jede
Kodiaq je postavený na platformě MQB. Vychází tedy z aut, jako je právě sesterský Volkswagen Tiguan nebo ještě mnohem menší SEAT Ateca. Při jízdě je hodně znát vysoká hmotnost vozu. Vždyť jen pohotovostní hmotnost je 1748 kg! Pokud v autě nejste sami, snadno překročíte hranici 2 tuny. Není se tedy divit tomu, že na zakroucených okreskách je Kodiaq těžkopádný. Testovaný vůz měl nastavitelné tlumiče – do režimu Comfort, Normal a Sport. Pokud jste přepnuli na Sport, tak nedotáčivost není tak markantní, ale zase není jízda tak pohodlná, jak byste od velkého SUV očekávali. V režimu Comfort je sice pohodlnější, ale trochu se chová jako parník a směr mění jen velmi neochotně.
Ani přejezd nerovností, jako jsou menší díry na silnici nebo retardéry, nezvládá Kodiaq s takovou chutí, jak od velkého SUV čekáte. Tu a tam se ozve od podvozku nepříjemná rána.
On-road x off-road
Většina Kodiaqů se bude prodávat jako čtyřkolka a dává to smysl. Pohon přední nápravy je u takto velkého auta nedostatečný. Inteligentní řízení pohonu všech kol jízdní vlastnosti hodně vylepšuje. Díky vyšší světlé výšce a asistentům pro jízdu v terénu se tak nebudete muset bát vydat i na cesty bez asfaltu. Žádný off-road to není, nejvíce se mu líbí na dálnici v přímém směru, ale zkrátka když na to přijde, nenechá vás ve štychu.
Cena/výkon
Základní Kodiaq koupíte za cenu pod 700 000 Kč. A to dokonce jako čtyřkolku. A to velmi slušná cena. Za 900 000 Kč pak můžete mít nejlepší motor a solidní výbavu a to je dobrá nabídka. Naše testované auto už takové terno není. Se všemi příplatky se zastaví až na částce 1,2 milionu Kč. A byť šlo o luxusně vybavené auto, za tyto peníze bychom raději sáhli po jiném voze.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,2s |
Maximální rychlost | 192 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 783 kg |
Průměrná spotřeba | 5,7 l / 100 km |
Rozměry | 4 697 × 1 882 × 1 676 mm |
Cena od / testovaného vozu | 677 900 Kč / 1 190 300 Kč |
Autor: Analytik