Náš autotest: Volkswagen Golf Sportsvan. Nafouklá verze oblíbeného Golfa nabízí větší prostor!
Volkswagen Golf se už více než 40 let řadí mezi nejprodávanější auta na světě. A nutno říci, že oprávněně. Ale co když je vám Golf malý? Pak se zaměřte na model Sportsvan.
Od roku 1974, kdy se začal prodávat vůbec první Volkswagen Golf, se stal světovým bestsellerem. Každý rok se jej prodá kolem jednoho milionu. Je to auto, které nemá nejlepší vnitřní prostor, nemá nejlepší interiér, nemá ani nejlepší motory a jsou auta, která jezdí lépe než Golf. Jenže Golf ve všem exceluje a nemá vlastně nic, na co by si mohli jeho majitelé stěžovat. Je to zkrátka oprávněný etalon třídy.
Když se posadíte dovnitř Golfu, možná přijdete na to, že je vám malý. Vepředu to ještě docela jde, ale vzadu je místa tak na hraně. Kdo má rád prostor, tomu Golf vyhovovat nebude. Nebo? Ano, Volkswagen vymyslel derivát, který se jmenuje Golf Sporstvan. Je to vlastně takový nafouklý Golf. Je delší, širší, vyšší a nabídne o 5 cm větší rozvor, takže uvnitř najdete dostatek místa. A sedí se v něm o něco výše, což řada řidičů přivítá.
Baby Touran
Je vlastně o něco menší, než tolik oblíbený Volkswagen Touran. Zachovává si sportovního ducha, což vychází i z názvu auta. Zatímco Touran je rodinný přepravník, Sportsvan je pořád duchem blíže ke Golfíkovi. A obzvláště v bílé barvě vypadá fakt dobře.
Uvnitř se pak budete cítit v jako každém jiném Golfu. Ergonomie je na jedničku, skvělé zpracování, moderní infotainment s připojením k internetu, tady není co vytýkat. Sedadla se nám zdála o poznání komfortnější oproti tomu, co běžně potkáte u Golfa. Chválu si zaslouží především masážní funkce sedaček. Je dostatečně intenzivní, takže unavené svalstvo pořádně protáhne. Také cestující na zadních sedadlech si budou chrochtat. Přestože měřím 190 cm, zůstalo za mnou velké množství místa i pro cestujícího s dlouhými nohami. Ostatně přesvědčte se na fotografii dole.
Ani s převozem bagáže není problém. Základní objem kufru činí 500 litrů, což je o 120 litrů více, než kolik nabídne základní Golf.
Jedeme na dva válce
Sportvan jsme měli vybavený novým motorem 1.5 TSI s výkonem 110 kW. Ten umí s autem docela slušně zahýbat, na stovce je vůz za 8,8 sekundy a maximální rychlost je 212 km/h. Automatická převodovka DSG se snaží jezdit maximálně ekonomicky a drží motor v nízkých otáčkách. Pokud chcete jet ostřejší jízdu, stačí ji přepnout do sportovního režimu a 150 koní je připraveno auto vždy vystřelit vpřed. Motor má jednu zajímavou technickou vychytávku. Jde o čtyřválec, který ale v případě, že moc nešlapete na plyn, vypíná dva válce. Takže při klidné jízdě s lehkou nohou se palivo vstřikuje jen do dvou válců, což samozřejmě snižuje spotřebu. O tom, zda je tento sytém právě aktivní, informuje zelná ikona ECO na přístrojovce. Odpojení a připojení válců je pro řidiče naprosto neznatelné. A nějaké to deci to nejspíš opravdu ušetří, protože motor umí být velmi šetrný a jezdit pod 6 litrů benzínu není utopie.
Za 32 000 Kč
Nejlevnější Golf Sporstvan pořídíte za 458 900 Kč, což je o 32 000 Kč více, než za nejlevnější Golf. Podle nás jsou to dobře investované peníze. Sportsvan je výrazně prostornější, komfortnější a dospělejší auto, zkrátka za své peníze dostanete hodně. Pokud tak uvažujete o Golfu, zkuste se mrknout na Sporsvana. Nebudete zklamaní.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,8 s |
Maximální rychlost | 212 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1539 kg |
Průměrná spotřeba | 5,1 l/100 km |
Rozměry | 4 351 × 1 807 × 1 613 mm |
Cena od / testovaného vozu | 458 900 Kč / 690 900 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Volkswagen Golf GTI: Legenda na kolech v testu
Autotest: Renault Scenic. Odvážný design ano! Velká kola na naše silnice nic moc