Redakční autotest: Volkswagen Amarok jako leštěnka pro individualisty, kteří se spokojí s tím nejlepším!

Volkswagen Amarok znáte jako drsného dělníka, který pomáhá na stavbách, zemědělcům a díky pohonu všech kol i správcům horských chat. Jak vypadá jeho leštěnková verze?

Redakční autotest: Volkswagen Amarok je dříč s luxusní výbavou

V Evropě nemají designové pickupy zase takovou tradici, jako třeba v USA nebo v Austrálii, kdo ale hledá originální a neokoukané auto, ten by se v této kategorii mohl rozhlédnout. Jedním z designových pickupů na českém trhu je Volkswagen Amarok V6 v provedení Aventura. Pokud se spokojíte s tím nejlepším, je tohle auto pro vás.

V topu!

Ani základní Amarok není o nic ošizený. Současnou generaci koupíte výhradně s třílitrovým šestiválcem, tedy pořádným kusem motoru. Běžné verze nabízí výkon 150 kW, tedy přes 200 koní, což je dost slušné číslo, ale luxusní provedení Aventura jde ještě dál a nabízí výkon brutálních 190 kW, tedy 260 koní.
Kola jsou 20″ bez příplatku. Pokud to myslíte vážně s nějakým náročným terénem, můžete sáhnout i 19″ kolech, které mají „tlustší“ pneumatiky, ale 20″ disky vypadají na autě zkrátka skvěle.

Amarok exceluje na silnici i v terénu.

A co barva karoserie? Jít do zelené metalízy? Nebo černé s perleťovým lakem? To ne, všechny tyto laky jsou obyčejné – najdete je na kdejakém autě. Pojďme hledat v ceníku dále… Modrá Ravenna matná… ano, to je ono. Auto už z fabriky si můžete nechat dodat ve dvou matných provedeních – naše modrá, případně ještě šedá. Srdce individualisty skáče radostí – takové auto nemá nikdo jiný. Z fotografií to možná není úplně patrné, ale matný lak vypadá zkrátka bombasticky. Není to žádná fólie ze srazu tuningářů, je to opravdu matný lak!

Samozřejmě i interiér ukazuje, že se bavíme o luxusním autě. Nic jiného, než jemná kůže Nappa není k dispozici. Nechybí armáda asistentů a infotainment, který je připojený k internetu, umí se spojit se smartphonem a také zrcadlit obsah smartphonu právě na displeji infotainmentu.

Kůže je u téhle verze v základu.

Pořád jede

Na silnici se Amarok chová jako každé velké SUV. To, že tohle auto je původem užitkové a má sloužit pro těžkou práci, to byste vůbec netipovali. Motor je skvěle odhlučněný, podvozek umí vyžehlit i rozbité české okresky, nic jako rázy od kol nebo rozhození karoserie se nekoná. Amarok je jednoznačně nejlépe jezdící pickup na českém trhu. Velkou zásluhu na tom má právě motor s výkonem 190 kW. Pokud máte krizovou situaci, potřebujete třeba rychle předjet auto, stačí dát plný plyn a výkon dokonce krátkodobě stoupne na 200 kW. I naložené auto pak vystřelí vpřed a ručička tachometru se přiblíží magickému číslu 200 km/h. Šestiválec umí výkon předat samozřejmě, s noblesou, vůbec to pro něj není obtíž. Skvěle pracuje také automat – nabízí 8 stupňů, takže i při dálničních rychlostech se otáčky a tím i hluk budou držet na rozumné úrovni.

Roleta chrání náklad na korbě.

Pak přijde na řadu terén a zjistíte, že pro Amaroka se vůbec nic nezmění. Jede pořád jistě, jako po asfaltu. Pohon všech kol je řešen robustně pomocí mezinápravového diferenciálu torsen. To je vůbec nejlepší čtyřkolka, jakou lze pořídit. Pokud by to nestačilo, lze v terénu aktivovat také uzávěrku zadního diferenciálu, to znamená, že obě zadní kola pak budou zabírat stejně. Pak vyjedete i prudké rozbahněné kopce. Pokud naopak pojedete dolů, využijete asistenta pro sjíždění svahů, který zabrání nekontrolovanému sjezdu. Amarok je zkrátka 100% na silnici i v terénu.

Umí máknout

I když je to leštěnka, se kterou můžete klidně jezdit jen po silnici, nebojí se Amarok ani tvrdé práce. Naše verze byla vybavena tažným zařízením, které utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny! Na korbu můžete naložit až 842 kg nákladu. Pokud by to bylo náhodou málo, lze dokoupit více listových per a pak naložíte až tunu nákladu.
A co když právě nepotřebujete odvézt bagr, ale jedete jen na nákup? Úložnou plochu můžete zakrýt roletkou.

Amarok jezdí nejlépe ze všech pickupů na českém trhu.

Každá sranda něco stojí

Základní Amarok včetně daně stojí cca 837 000 Kč. Pokud ale budete chtít, aby vypadal jako ten náš, nebude vám stačit ani dvojnásobná částka. Na druhou stranu získáte skvělé auto – které jede výtečně na silici i v terénu. A nabídne takovou výbavu, kterou často nemají ani luxusní SUV. Navíc to není žádná slečinka, pořád je to dříč, se kterým se můžete vydat na nevšední cesty.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 8 s
Maximální rychlost 200km/h
Pohotovostní hmotnost 2128 kg
Maximální výkon 190 kW
Rozměry 5 254 x 1 954 x 1 844 mm
Cena od / testovaného vozu 837 000 Kč / 1 780 000 Kč

 Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Ztracený Mustang z filmu Bullitův případ znovu objeven! Můžete ho vidět na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Jaký měl vlastně osud?

Redakční autotest: Piaggio MP3. Vypadá jako skútr, ale vlastně je to auto. Tuhle pětistovku můžete řídit i bez papírů na velkou motorku!