Redakční autotest Ford Mustang: kdy je čtyřválec lepší než osmiválec?
Chcete auto s vůní a chutí Ameriky? Chcete nejprodávanější sporťák na světě? Tady je. Ford Mustang.
Před dvěma lety jsme vám přinesli test Mustangu. V kabrioletu a s osmiválcem. Svezení to bylo krásné, o tom ani muk. Ale v testu jsme psali, že v autě vás bude bavit hlavně pohodové ploužení se a kochání se okolím.
Modernizace
Ale je rok 2018 a Mustang prošel výraznou modernizací. A my jsme jej tak znovu vyzkoušeli. Ale z úplně druhého konce. Místo kabrioletu jsme měli tzv. „Fastback“, tedy s pevnou střechou, místo šestistupňového manuálu bylo auto vybaveno desetistupňovým automatem a místo plnotučného osmiválce byl pod kapotou turbem přeplňovaný čtyřválec.
Lamač srdcí
Z fotografií to tak možná až nevypadá, ale Mustang má úžasné charisma. Každý se za ním otočí, každý si jej přijde prohlédnout. Auto je plné drobných vychytávek, drobných kudrlin, které by na jiných autech vypadaly komicky, ale k Mustangu zkrátka patří. Těžko říct, co je na něm nejkrásnější, za nás rozhodně ta dlouhá předlouhá kapota. Řidič sedí prakticky v zadní polovině auta, jen kousek před zadními koly.
Pokrok je znát
Kdo si sedne do nového Mustanga, okamžitě pozná, že v interiéru došlo k obrovskému posunu vpřed. Takové materiály a takové zpracování si nezadá ani s německou konkurencí. Naprosto wow je nová přístrojovka, která je kompletně digitální – tvoří ji LCD displej s vysokým rozlišením, který si můžete přizpůsobit. Zobrazovat může desítky různých informací, hračičkové se vyblbnou. Velkou pochvalu si zaslouží infotainment, který komunikuje plně česky a má přístup k mnoha systémům auta. Co si pod tím představit? Stačí stisknout tlačítko na volantu a říct příkaz „nastavit teplotu na 20 stupňů“. Ani na sekundu nepustíte volant, ani na sekundu neodkloníte oči ze silnice. Funguje to skvěle! Velkou pochvalu si pak Ford zaslouží za možnost zobrazit Waze z mobilu na displeji infotainmentu. Tohle nikdo jiný neumí!
Startujeme
Až s nastartováním přijde první zklamání. Zatímco osmiválec naštvaně bublá a projevuje svoji hrubost, motor 2.3 EcoBoost jen nevýrazně vrní. Tady srdce automobilového nadšence zapláče. Jenže to je jediná nevýhoda motoru. Když se rozjedete, je jeho chabý zvukový projev odpuštěn. Ono to také není žádné ořezávátko. 290 koní stačí na to, aby vůz zrychlil na 100 km/h za 5,5 sekundy. A ostrá jízda v něm vás bude vážně bavit.
10ti stupňový automat drží ve sportovním režimu takové otáčky, aby bylo auto připraveno kdykoliv vyrazit vpřed s obrovskou razancí. Čtyřválec je oproti osmiválci lehčí jen 32 kg, což nevypadá hodně, ale právě na přední nápravě, kde je umístěn motor, je to hodně znát. Mustang je tak lehkonohý, tak ovladatelný, tak hravý!
Stále TOP
Mustang si dlouhodobě s velkým odstupem drží titul „nejprodávanější sportovní auto planety“ a tento titul má oprávněně. Auto skvěle vypadá, výborně jezdí a stojí velmi rozumné peníze. Čtyřválec je v něm mnohem lepší, než by kdokoliv čekal, umí jet s rozumnou spotřebou, ale nedělá divadlo. Pokud chcete divadlo, pořádný zvuk a jste ochotni se smířit s vyšší spotřebou, běžte raději do osmiválce. Brzy už nebudou!
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 5,5 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 799 kg |
Maximální výkon | 290 k |
Rozměry | 4784 x 2 080 x 1 381 mm |
Cena od / testovaného vozu | 1 134 990 Kč / 1 300 000 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Euro 6c přichází: zmizí některé motory i celé modely automobilek
Redakční test: Golf GTI pro každodenní radost. Dělá věci, které každé auto neumí!