Opel Mokka X: Místo pro Yettiho
Malé vozy SUV, primárně určené do města, jsou hodně v kurzu. Opel to moc dobře ví a má své želízko v ohni. Je to Opel Mokka X.
Opel Mokka není na českém trhu žádný nováček. Však jeho předchozí generaci jsme vám už představovali, teď přichází nová Mokka. Pozorní ji poznají už podle názvu. Jmenuje se Opel Mokka X. Ale nenechte se zmást marketingem. Písmeno X v názvu neznamená, že by auto mělo pohon všech kol. Třeba zrovna naše modrá Mokka X byla jen předokolka.
Design prodává
Ať je auto jakékoliv, stejně jej lidé napřed hodnotí podle designu. A to u Opelu evidentně moc dobře ví, protože na modrou Mokku X jsem sbíral jen samé kladné reference. Snad za to mohla modrá metalíza „Boracay“, snad velmi elegantní 18″ kola, snad šedivé doplňky v „off-road“ stylu, kompaktní vzhled auta, nebo možná kombinace všeho. Každopádně pokud chcete mít auto, které zaujme, Mokka X bude správnou volbou.
Posun uvnitř
Právě u minulé generace vozu jsme si stěžovali na složité ovládání systémů vozu. Středový panel obsahoval přes 40 tlačítek, to bylo jako klávesnice u počítače. Nová generace se tohoto neduhu zbavila a ovládání je teď velmi jednoduché a intuitivní. Ovládání je zaměřeno na mladou generaci, která žije se smartphonem v ruce. Většina systémů se ovládá přes dotykovou obrazovku, zvyknete si na to okamžitě. Popravdě, Opel se mohl v interiéru klidně více rozdovádět, vždyť je to auto pro mladé a neklidné, ale ergonomie evidentně zvítězila.
Jezdí na výpary
Testované provedení bylo vybaveno naftovým motorem 1.6 CDTI s výkonem 100 kW. O řazení jsme se také nemuseli starat – na to máme automatickou převodovku. Její řazení je zaměřeno primárně na komfort, rozjíždí se plynule a neškube. Zajímavé je, jak můžete automat přinutit k manuálnímu řazení – pomocí tlačítek přímo na řadicí páce. Velmi neobvyklé řešení!
Naftový motor není žádná kočička, aby předl. Po nastartování jej výrazně slyšíte a i během jízdy nezapomenete na to, že spaluje naftu. Odměnou vám ale bude spotřeba. Při běžné jízdě se budete pohybovat pod 6 litry nafty, což je slušný výsledek. S dynamikou na to vůz není nejhůř. Na 100 km/h zrychlí za 10,3 sekundy, brzdou provozu tak být nemusíte.
Nečekaný hi-tech
Asi byste nečekali, že Opel bude technologický inovátor, ale nenechte se zmást. Opel má jeden z nejpropracovanějších systémů, na jaký jsem kdy narazil. Součástí vozu je SIM karta, takže auto je neustále připojené k internetu. Dokonce umí vytvořit hot-spot, takže svůj telefon, tablet nebo notebook lze připojit právě k autu. Na rozdíl od jiných značek je navíc konfigurace velmi jednoduchá. Opel tento systém nazývá OnStar a umí toho ještě mnohem víc. Na stropě auta máte speciální tlačítko, kterým zavoláte na infolinku, kde vám proškolený pracovník s ledasčím pomůže. Nemůžete se připojit k internetu? Řekne, kde je problém. Pomůže vám v případě, že se stane nehoda, nebo vám ukradnou auto. Potřebujete se někam dostat a nechce se vám adresa zadávat do navigace? Stačí zavolat asistenta a ten vám cíl do navigace vzdáleně vloží. Paráda! OnStar toho umí opravdu hodně, ostatně mrkněte se na přehled funkcí přímo u Opelu.
Pro mladý páreček
Pro koho je auto určené? Není to žádný obr, počítá se s tím, že v autě budou jezdit dva dospělí, na zadních sedadlech už to žádná hitparáda není. Děti se vejdou komfortně, ale denně byste vzadu jezdit nechtěli. Pokud si rádi užíváte ostřejší jízdu a dostáváte se na limity podvozku, určitě sáhněte po verzi s pohonem všech kol. Naše předokolka preferovala spíše klidnější jízdní tempo.
Na mladší zákazníky míří i cena auta. Nejlevnější verzi koupíte pod 400 000 Kč, nejlevnější čtyřkolku pak za 510 900 Kč, což je velmi slušná nabídka.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,3 s |
Maximální rychlost | 188 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1429 kg |
Průměrná spotřeba | 4,7 l/100 km |
Rozměry | 4275 x 1781 x 1658 mm |
Cena od / testovaného vozu | 377 900 Kč / 648 300 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Autotest: Škoda Yeti – luxus na palubě