Náš autotest: Volkswagen Sharan

Jde o druh, který mění svou charakteristiku podle dne v týdnu. V pracovní dny se obvykle Sharan vyskytuje v okolí mateřských a základních škol. Za volantem sedí většinou samička, které se podařilo úspěšně zahnízdit.

O víkendu se ale všechno obrací. Šarán se mění na rodinné auto, které bude bavit i fotříka, který rád trošku vostřejší jízdu. No, není divu, pod kapotou je známý dvoulitrový naftový motor s výkonem 135 kW (184 koní) a vyspělý podvozek nabídne i náročnému řidiči radost z jízdy.

All star

Sharan je na trhu už od roku 1995 a jeho životní cyklus je zatraceně dlouhý. Vždyť současná druhá generace je na trhu už od roku 2009, jen v loňském roce auto prodělalo výraznějším facelift. Zatímco první generace Sharanu byla společným projektem Volkswagenu, Fordu (model Galaxy) a Seatu (model Alhambra), ten současný už jde svou vlastní cestou a na modrý ovál nespoléhá. Model Seat Alhambra je ale takovým jednovaječným dvojčetem. Nic to nemění na tom, že Sharan je modla každé velké rodiny a upřímně, není se čemu divit.

Precizeně precizní pünktlich

Říká se, že německá preciznost Němcům vyhrála skoro 2 světové války a po usednutí do interiéru je to skutečně vidět. Tady nenajdete ani jeden prohřešek proti ergonomii. Vše je přesně tam, kde čekáte, vše funguje tak dokonale, jak to jen jde. Tohle se opravdu podařilo vypilovat. Někdo by to mohl nazvat až dokonale nudným, ale za volantem rodinného auta nechcete ohňostroj, chcete aby to fungovalo a to Sharan umí.

Říkejte mu mikrobus

Asi by bylo trapné tady psát, že v Sharanu je všude spousta místa. Prostě tam je. To tak nějak u takového auta čekáte. Co už překvapí o něco víc, to je míra luxusu, kterou auto umí nabídnout. Kožená sesle řidiče vás namasíruje, o otvírání zadních dveří se starají elektromotory na čudlík, stejně jako o otvírání a zavírání víka kufru. Hlavně zahnízděné samičky ocení, že auto umí samo zaparkovat, prostě cajk.

Navíc ani třetí řada sedadel, kde jsou 2 samostatné sedačky, není nějaký holobyt a když se sem už nasoukáte (nojo, přístup dá trošku makačku), tak si užijete komfort i na delší cestě. Tohle každý neumí.

 

Good choice!

Čekali jsme, jakou raketu auto bude stát, protože bylo v naprosto TOP výbavě. S nejsilnějším motorem, automatem, bixenony, připojením na internet, navigací, zkrátka popis na 3 strany A4. Konečná cena jeden a čtvrt míče ale není žádnou tragédií. Resp. je někde na úrovni podobně vybaveného Passata, nabídne stejně dobrou jízdu, více komfortu a více místa. A stačí kouknout do bazarů, jak si Sharan drží cenu. Počítá se, že s ním jezdí rodinky na výlety, takže ani po 3 letech ještě auta nejsou ani na polovině své původní ceny, to se u mnoha aut jen tak nevidí. Takže pokud jste se moc pářili a máte děti jako smetí, běžte do něj!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,9 s
Maximální rychlost 213 km/h
Pohotovostní hmotnost 1804 kg
Průměrná spotřeba 5,3 l/100 km
Rozměry 4854 x 1904 x 1720 mm
Cena od / testovaného vozu 910 900 Kč / 1 253 400 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Volkswagen Touran: když praskne kondom

Volkswagen Golf GTI: Legenda na kolech v testu