Náš autotest: Škoda Rapid Spaceback Scoutline
Že je image na nic? Rapid Scoutline ukazuje, že rozhodně ne. Ačkoliv by se mohlo zdát, že Scoutline je jen jakési pozlátko, ve skutečnosti je nejlepším Rapidem.
Místo Rapidu v portfoliu Škodovky je zcela jasně dané. Lepší než Fabia, ale ne zase až tak dobrý, aby ubíral prodeje Octavii. Jenže právě to druhé náš testovaný model zase až tak moc nedodržuje. Klidně si dokážeme představit, že místo Octavie sáhnete právě po takovémto Rapidu. Proč?
Švihák lázeňský
Když je u Škodovky v názvu „Scout“, vždy to má spojitost s odolnějším provedením, zkrátka takový nádech SUV, nebo velmi lehoučký off-road. V případě Scoutline u testovaného Rapidu to znamená především úpravu zevnějšku. Auto dostalo velmi hezké oplastování, které z něj v kombinaci s modrou barvou dělá úplně jiné auto. K tomu přihoďte 17″ pětipaprsková kola a úspěch je na světě. Za tímto autem se lidé otáčí a chválí jeho krásu na potkání. A je vlastně úplně jedno, že o odolné provedení v tomto případě vůbec nejde. Nezvýšila se světlá výška, Rapid není možné pořídit ani jako čtyřkolku. Scoutline je tedy hlavně na image!
Tady je svět v pořádku
Také v interiéru vám hned dojde, že tady Škoda vybírala z toho nejlepšího, co má k dispozici. Vynikající sedačky se čtvercovým vzorem se postarají i o dobré boční vedení, perforovaný volant bezvadně padne do ruky, všechny ovladače chodí tak jak byste čekali a Rapid je tak intuitivní, že po 5 minutách máte pocit, jako kdybyste tohle auto řídili celý svůj život. Tak to má vypadat.
Výkon nenahradíš
Scoutline jsme dostali s nejlepším benzínovým motorem, jaký se do Rapidu dodává. Je jím 1.4 TSI s výkonem 92 kW. Tento motor je vždy zkombinovaný se sedmistupňovým automatem DSG. A to je dobře, je to skvělá kombinace, která funguje nadmíru dobře. Jasně, můžete si říkat, že 1.2 TSI 66 kW stačí a budete mít pravdu. Ale pak se projedete s tímhle motorem a nechcete jinak. Ten výkon vás bude bavit. Dvouspojkový automat sází rychlosti bleskovou rychlostí, budete překvapení, s jakou chutí auto letí vpřed. Vždyť na 100 km/h zrychlí za 8,9 sekundy!
V zatáčkách drží krok
Podvozek Rapidu není příliš sofistikovaný, sází spíše na jednoduchost a dlouhou životnost bez potřeby investic. Poradí si tedy s rychlým motorem? Překvapivě dobře! Svůj podíl na tom měly výborné pneumatiky s rozměrem 215/40 R17, které zkrátka drží a drží. Vyhýbací manévry ve vyšších rychlostech, ani táhlé zatáčky na dálnicích, ani ostřejší jízda po okresce nedělají podvozku problémy. Jen tu a tam se podaří kola protočit při rozjezdu. Motor je zkrátka silák a převodovka horlivá, už by chtěla mazat vpřed!
Loví ve vodách Octavie
Celý týden jsme si lámali hlavu nad tím, zda sáhnout po větší Octavii, nebo vymazleném Rapidu. Za cenu tohoto Rapidu totiž můžete mít opravdu hezkou Octavii. Pojede stejně dobře, ale výbava už nebude takový luxus, jaký nabízí Rapid. A hlavně, bude mnohem tuctovější. Protože s Rapidem Scoutline ukážete, že jste individualista, kterému záleží na vzhledu. Tak po čem sáhnete?
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,9 s |
Maximální rychlost | 205 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1221 kg |
Průměrná spotřeba | 4,8 l/100 km |
Rozměry | 4304 x 1706 x 1459 mm |
Cena od / testovaného vozu | 308 900 Kč / 585 345 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Nissan Juke Nismo RS. Motokára na silnice