Náš autotest: Škoda Rapid Monte Carlo

Jak zaujmout zákazníky, pro které je vzhled extrémně důležitý? Recept od Škodovky se jmenuje Monte Carlo.

Že je Škodovka doménou českých silnic, o tom není třeba pochybovat. Jedno z nejlépe prodávaných aut je pak Škoda Rapid. Jen pro představu: na území ČR jich Škoda každý měsíc prodá kolem tisícovky! To je zhruba tolik, kolik tu prodá aut celý Renault. To ale také znamená, že každé dvacáté prodané auto je právě Rapid. Co s tím?

Odlišit se

Pokud nechcete mít stejné auto, jako dalších 10 sousedů v ulici, přesto chcete z mnoha dobrých důvodů zůstat u Rapidu, ptejte se u dealerů po modelu Monte Carlo. Ten obyčejného Rapida povyšuje minimálně o půl třídy nahoru a pokud přemýšlíte o Octavii, ale primárně jezdíte po městě, Rapid může být dobrou alternativou.

Postavte Monte Carlo vedle obyčejného Rapida a hned uvidíte rozdíl.

Postavte Monte Carlo vedle obyčejného Rapida a hned uvidíte rozdíl.

Rychlý z venku

Rapid Monte Carlo vyjíždí na větších kolech. Naše testovací auto mělo 16″ kola, která považujeme k Rapidu za nejlepší volbu. Nesráží komfort cestování a díky šířce 215 mm je ze silnice jen tak něco neutrhne. V černém provedení působí k červené barvě laku velmi dobře.

Černými doplňky se vůbec nešetřilo. Černá je mřížka chladiče, kryty zpětných zrcátek, přední i zadní spojler a zadní difuzer. Jsou to zkrátka droboučké doplňky, které poznáte, až když Rapid Monte Carlo stojí vedle Rapidu „v základu“.

A černý znáček Monte Carlo.

A černý znáček Monte Carlo.

Rychlý uvnitř

Ani uvnitř Rapid nezklame. Interiér se vůbec nemůže se základním Rapidem srovnat. Vše začíná sportovními sedačkami, parádním volantem a končí u takových detailů, jako jsou pedály z nerezové oceli.

Rapid má vůbec velmi slušnou základní výbavu. No, není divu, nejlevnější Monte Carlo vyjde na 381 900 Kč, tedy skoro o 90tis. více, než základní Rapid. Nechybí tak přímo luxusní prvky, jako jsou třeba xenonové světlomety.

Volant je parádně tvarovaný, ten se vážně povedl.

Volant je parádně tvarovaný, ten se vážně povedl.

Až 92 kW

Když Monte Carlo, měl by být Rapid také pořádný rychlík. Nejvýkonnějším motorem může být 1.4 TSI 92 kW, který dá stovku za 9 sekund a to už je hodně slušné. My jsme měli o něco slabší 1.2 TSI s výkonem 81 kW. I s tímto motorem je Rapid pořád příjemně svižný a spotřebu bez problémů udržíte pod 6 litry. Rapid je totiž hodně lehký, 1185 kg nedělá turbomotoru problém.

81 kW na lehoučké autíčko bohatě stačí.

81 kW na lehoučké autíčko bohatě stačí.

Jít do něj?

Majitelé si Rapida kupují obvykle proto, že je to solidní auto s velkým prostorem za slušné peníze. Marná sláva, provedení Monte Carlo cenu vyšroubuje na částku, za kterou koupíte hezkou Octavii. Takže co my na to? Pokud vám jde taky trochu o vzhled a o to, abyste vykoukli z řady, Monte Carlo to splní do puntíku.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,8 s
Maximální rychlost 200 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 185 kg
Průměrná spotřeba 4,9 l / 100 km
Rozměry 4 483 × 1 706 × 1 461 mm
Cena od / testovaného vozu 294 900 Kč / 430 000 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Škoda Rapid Spaceback Scoutline

Nejlepší appky pro řidiče. Používáte je?