Náš autotest: Renault Talisman

Je to velký návrat Renaultu do střední třídy. Do manažerských limuzín za cenu kolem milionu korun, kde se dbá nejen na funkčnost vozu, ale hraje se také na design a prestiž. Obstojí nový Renault Talisman?

Nové vozy s cenou  blížící se milionu korun si fyzické osoby obvykle nekupují. Mnohem častěji se „fasují“. A jaké jsou to vozy? Vypadá to, že nákupčí a správci autoparků ve firemní sféře jsou naprosto bez fantazie. Za prvních 8 měsíců letošního roku se prodalo 7513 Superbů, 3440 Passatů a 1003 Mondeí. 172 kusů prodaných Renaultů Talisman pak vypadá jako statistická chyba. Je tedy chyba na straně Renaultu nebo nákupčích?

Elegance Francouzům nikdy nechyběla.

Elegance Francouzům nikdy nechyběla.

Sňatek z rozumu

Vyjmenovaným vozům hraje nejvíce do karet jistota. Když některé z výše uvedených aut koupíte, víte, že nesáhnete vedle. Že nabídnou víceméně spolehlivou techniku, rozumné provozní náklady a dobrou zůstatkovou hodnotu. Je to sázka na jistotu. Jenže není to málo? Není život příliš krátký na to, abychom jezdili v obyčejných autech?

Prémiový vzhled

Když Talismana zaparkujete na parkovišti, bude rozhodně vyčnívat. Nejen velmi specifickou barvou, která se podle osvětlení mění od černé až po fialovou, ale vůbec svým charisma. Auto přitáhne pozornost, jako kdyby zde stála minimálně 2x draží exkluzivní limuzína. Tím, že Talismanů po českých silnicích mnoho nejezdí, přitáhne oči kolemjdoucích.

Jako v luxusní limuzíně se budete cítit i v interiéru. Exkluzivní výbava Intiale Paris přináší luxusní sedačky s masážní funkcí, velký dotykový displej, kterému jsme se podrobněji věnovali už při testu Mégana, a jen ty nejkvalitnější materiály. Na palubní desce se nešetřilo kůží, na velmi příjemném pocitu ve voze je to hodně znát.

Všechna čtyři

Ani ň nemůžeme říct ani po nastartování motoru. Benzínový motor s kultivovaným chodem se k charakteru auta výborně hodí. Má sice objem jen 1,6 litru, ale výkon 200 koní rozhodně stačí. Pokud nehodláte jezdit více než 25 000 km ročně, bude to lepší volba, než nafta. Hned po rozjetí ucítíte, čím je toto auto výjimečné. Má řiditelná všechna čtyři kola. Zatáčí tedy nejen přední, ale dokonce i zadní kola. Zatímco přední kola jsou napevno spojená s volantem, o natáčení zadních se stará elektronika. Jak to funguje?

Zadní natáčecí kola? Ano!

Zadní natáčecí kola? Ano!

Při jízdě nízkou rychlostí se zadní kola natáčí v opačném směru, než ta přední. Díky tomu auto mnohem lépe manévruje a má lepší rejd. Tam kde se musíte s obyčejným autem otáčet na dvakrát, tam projedete s Talismanem najednou. Skvělé je také parkování „do řady“, kdy se zadní část vozu mnohem ochotněji stáčí.

Při jízdě vyšší rychlostí se pak zadní kola otáčí stejně jako ta přední. Vytočí se tedy samozřejmě mnohem méně, ale znát to je markantně. U běžného auta při běžné jízdě (vynecháme-li extrémy, kdy se jezdí „bokem“) se o změnu směru starají jen přední kola. U Talismanu všechna čtyři.

Pokud se podíváte na jiné testy Talismanu, najdou se novináři, kteří na tento systém skuhrají, až nadávají. Je pravda, že první kilometry je to nezvyklé. Máte pocit, že zadek vám „ujíždí“ a ono je to vlastně i pravda – zadek skutečně ujíždí, ale vlastně vám pomáhá se stočit. Když na to přijdete, tak si systém zamilujete. Zjistíte, že auto je výrazně agilnější, průjezdy zatáček jsou hladší a plynulejší a co je důležité, zatáčky můžete projíždět výrazně vyšší rychlostí, než se může na první pohled zdát. Já jsem si 4Control, jak tento systém Renault nazývá, skutečně zamiloval a ani v jednom případě mě nevyvedl z míry. Pokud bych Talismana kupoval, tak rozhodně s touto vychytávkou.

Nová jistota

Když si to shrneme – Talisman je luxusní zástupce ve střední třídě. Nabídne neokoukaný design, jízdní vlastnosti, které nechají konkurenci za sebou, velmi komfortní jízdu a techniku, která jde s dobou. Nebudeme si nic nalhávat, kolem spolehlivosti francouzských vozů se vznáší někdy až hororové story, ale i proti tomu Renault bojuje. Záruka na auto je nadprůměrných 5 let nebo 150 000 km, v ceně je také Premium asistence (také na 5 let), která se o vás postará nejen v případě poruchy vozu, ale třeba i defektu pneumatiky, vybité baterie, nebo když omylem načerpáte špatné palivo. A to se počítá. Při výběru manažerské limuzíny na Talisman určitě nezapomeňte!

Bude vám parkovat před domem?

Bude vám parkovat před domem?

Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,6 s
Maximální rychlost 237 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 505 kg
Průměrná spotřeba 5,6 l / 100 km
Rozměry 4 849 × 1 890 × 1 463 mm
Cena od / testovaného vozu 619 900 Kč / 959 900Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Automobilové novinky: Paříž 2016. Víme už teď!

Náš autotest: Lexus GS