Náš autotest: Mustang Convertible. Jízdááááá!

Odcházející léto oslavíme stylově. Bez střechy a s motorem, na který jen tak nenarazíte. V americké legendě – v Mustangu.

Doba automobilová nezažívá v Evropě právě dobré časy. Nesmyslně silný tlak na nízké produkce emisí nutí automobilky dělat různé vylomeniny, jen aby jejich auta měla co nejnižší emise. Že je vše nastavené špatně, to eurohlavounům dojde asi až za pár let. Naprosto proti trendu doby jde tento vůz a především jeho motor.

5 litrů ke štěstí

Tipujeme, že litrový tříválec bude letos i příští rok nejprodávanějším motorem v České republice. A co má pod haubnou tenhle Mustang? 5 litrů a 8 válců. To je zkrátka paráda. Navíc jde o klasický motor, bez jakýchkoliv berliček, jako jsou turba a přeplňování, zkrátka, je to poctivá atmosféra. A není to navíc žádný slaboch – 421 koní je vysoké číslo. A na to všechno vám bude stačit 1,3 milionu Kč, to je slušné, ne? Spotřebu byste u auta pro radost neměli řešit, ale my jsme jezdili za cca 12 – 13 litrů benzínu. A to není zase tak špatné, vzhledem k výkonu, objemu a zvuku, které auto za to vyloudí.

Obří haubna! Taky se tam musí vejít 5 litrů a 8 válců.

Obří haubna! Taky se tam musí vejít 5 litrů a 8 válců.

Lákavě nápadný

Stačí stáhnout střechu, trochu prošlápnout plynový pedál a všichni v okolí 100 metrů se za vámi otočí. Pokud hledáte auto, se kterým budete strašně moc nápadní, zvolte právě tohoto Mustanga. V bílé barvě je velmi elegantní a vzhledem k výkonu si může dovolit i „rychlé pruhy“ na kapotě. To, co by jinde vypadalo směšně, tady rozhodně sedne.

Design Mustangu je krásnou esencí retra a moderny. Podívejte se na první generaci Mustangu z roku 1964 a je vám jasné, kde má tento krasavec své kořeny. Vůz se vlastně jen opatrně vyvíjí a piluje. Prostě paráda.

Evropská moderna

Přijít s americkým autem do Evropy, to by nefungovalo. Tam nejsou zvyklí stavět auta, která musí jezdit do zatáčky, navíc rychlostní limity? V některých státech je běžná maximální rychlost na dálnici (!) 60 mil za hodinu, tedy asi 96 km/h. U nás? Zkuste si jet po D1 v levém pruhu 150 km/h. Pořád vás bude někdo předjíždět.

Především podvozek pak prošel doslova revolucí. Místo tuhé zadní nápravy získal Mustang velmi propracované víceprvkové zavěšení. Použity jsou hodně vyspělé technologie, kterými vás tu nebudeme obtěžovat, ale výsledkem jsou velmi jisté jízdní vlastnosti. Vůz je příjemně nedotáčivý, ono není divu, nad předními koly máte zkrátka 8 válců v pěti litrech, ty něco váží. Driftování do zatáček tak bude chtít trochu tréninku.

5 litrů pro každého. Takové motory už nikdy nevzniknou.

5 litrů pro každého. Takové motory už nikdy nevzniknou.

Na pohodu

Podvozek Mustangu velmi přesně kopíruje silnici. Někomu by se mohl zdát možná až příliš tvrdý. A i když na to má motor i podvozek, stejně s autem nebudete vymetat okresky a jezdit pilu. Se staženou střechou a brumlajícím osmiválcem vás daleko víc bude bavit pohodové ploužení a kochání se okolím. Když na to ale přijde, můžete se přepnout do závodního režimu, kdy naplno využijete potenciál osmiválce i fantastických brzd Brembo. Bez jakéhokoliv zásahu elektroniky. To chceš!

Prostě ho chceš

Chcete si udělat radost? A koupit si auto s motorem, který za pár let bude naprostou raritou? Tak si ji udělejte a Mustanga si kupte. Sází na poctivou techniku, nabídne velmi originální jízdní vlastnosti a tím i zážitky a máte pocit, že opravdu auto řídíte, že to nedělá nějaká armáda asistenčních systémů. Navíc, i za 10 let to bude pořád cool auto. Za ty peníze…

Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,8 s
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 786 kg
Průměrná spotřeba 13,6 l / 100 km
Rozměry 4 784 × 1 916 × 1 394 mm
Cena od / testovaného vozu 1 017 000 Kč / 1 242 000 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

6 důvodů, proč si koupit zadokolku

Náš autotest: Ford Edge