Klasická VS. internetová rádia. Proč klasika boduje víc?

Dějí se to někdy paradoxy. Když se před lety vedle klasických radií objevila internetová, kdekdo těm prvním prorokoval brzký zánik. Ale ony jsou tu pořád a vypadá to, že posluchače rozhodně neztrácejí. Čím to je?

Klasická vs. internetová rádia

Znělo to tak lákavě…

A ne snad? Internetová radia skutečně nabízela od začátku oproti klasickým spoustu plus bodů:

  1. Výběr hudebního stylu podle posluchačova gusta.
  2. Možnost sestavení vlastního playlistu písní.
  3. Žádní otravní a ukecaní moderátoři.
  4. Žádné stupidní reklamy a spoty. Pohoda.

Ovšem pár háčků to od začátku mělo. A ty se časem ukázaly jako docela zásadní.

Připojení kontra naladění

Zdánlivě banální, ve skutečnosti docela velký problém. A to i v dnešní době, kdy vysokorychlostní připojení k internetu je už víceméně standard. Jenže i to občas vypadne nebo se ocitnete se svým notebookem na místech, kde žádné připojení není. Nemluvě samozřejmě o extrému, kdy vás odpojí kvůli neplacení. Ale odpojit tuner alias rozhlasový přijímač prostě nejde, protože JE TO ZADARMO. Navíc stačí jen zapnout „power“ tlačítko a už to hraje.

Autoradia

Během jízdy autem se připojení k netu loví docela blbě. A kdo by na to taky za volantem měl náladu a čas? Je jasné, že i v tomto ohledu časem technologie pokročí. Ale zatím je to tak, že prostě máme v palubní desce kastli s autoradiem a ladíme to, co zrovna nabízí dostupné frekvence klasických radií. Možná, že právě auto budou ještě hodně dlouho tím zásadním „příjmovým“ prostorem, kde jsou internetová radia bez šance. Taxikáři nebo kamioňáci by mohli vyprávět.

Lidský dotek moderátora

Ano, jak už bylo zmíněno – moderátoři mohou být otravní. Mohou ale být i friendly a zábavní a pak je to element, který internetová radia silně postrádají. Ať si říká kdo chce, co chce, občasné proložení muziky mluveným slovem je prostě při delším poslechu fajn. Navíc se člověk tu a tam i něco užitečného a potřebného dozví. A hlavně – získá jakoby pocit, že radio skutečně vysílá PRO NĚJ a ne pro nějakou anonymní skupinu lidí na internetu.

Síla reklamy

Ne, nebudeme žádnou konkrétní frekvenci jmenovat. Ale upřímně – kolik z vás si při vyslovení pojmu „radio“ vybaví nějaké internetové? Máme za to, že i z těch největších vysedávačů na síti by začali okamžitě padat spíš provařené názvy „normálních“ FM stanic. Klasická soukromá radia (o veřejnoprávních se tu samozřejmě nebavíme) totiž nejen, že žijí z reklamy – ony si stále dokážou udělat i slušnou reklamu samy na sebe. A stále jim to funguje víc než slušně.

A jak jste na tom s poslechem radií vy? Dáváte přednost klasickým nebo internetovým?

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Fekální mluva prezidentů. Nic novýho!

6 filmů, které měly skončit jinak