Jeho veličenstvo Range Rover
Není mnoho aut, jako je Range Rover. Vlastně žádné takové není. Celé auto je vlastně jako Velká Británie samotná.
Ty nezapomenutelné okamžiky, když poprvé uvidíte Big Ban nebo Westminester Abbey. Cítíte lehké mravenčení v končetinách a úžas. Nemůžete věřit tomu, že něco tak nádherného může existovat. A stejný je Range Rover. Slova o majestátnosti nejsou plané řeči. Vedle auta se najednou cítíte aristokraticky a máte chuť vyhlásit království.
Panelák na kolech
Pak vyhraje zvědavost a chcete se vyškrábat dovnitř vozu. Jestliže SUV vznikly proto, že se do nich lépe nasedá, tak Range Rover to mírně řečeno přehnal. Sedadla jsou asi v takové výšce, ve které sedí rozhodčí na tenise. Není divu – světlá výška vozu je 30 cm. To znamená, že pod autem můžou v klidu souložit dva jezevčíci a ještě jim zůstane místo nad hřbetem. Posaďte se za ohromné kormidlo volant a pocit majestátnosti se ještě umocní. Najednou cítíte, že vám patří Austrálie i Kanada a máte chuť se vysmívat se všem Francouzům.
Plavba
Jízda Range Roverem nepřipomíná nic jiného, než plavbu po moři. Auto se na silnici jen pohupuje, vzduchový podvozek vám nedovolí ochutnat silnici, po které jezdí běžná lůza. V autě je jen ticho a velebnost. Někdy při 170 km/h začnete slyšet svištění vzduchu a divíte se, co vás to ruší. Pohledem ven máte pocit, že jedete asi tak 50 km/h. Palácový život končí až v okamžiku, kdy potřebujete zatočit. Range Rover zvládne průjezd zatáčkami jako většina běžných aut, které mají asi tak ¼ velikost, ale právě maskování rychlosti je hodně záludné. Máte pocit, že skoro stojíte a ono to pořád metelíte kilem. A to do ostrých zatáček nejde!
Kudy já, tudy cesta
O schopnostech Range Rovera v terénu jste asi slyšeli mnohé. A věřte tomu, že to není ani zdaleka tolik, co tohle auto dokáže. Je naprosto neuvěřitelné, co všechno dokáže projet a s jakou samozřejmostí. Navíc oproti jiným autům nepotřebujete školení off-roadu. Jen točíte volantem a šlapete na plyn. Geny Land Roveru se postarají o zbytek a nenajdete cestu, kterou by Range Rover nezdolal. Famózní!
Sjížděli jste letos nějakou řeku? Zkuste to příští rok takto.
S modrou krví
Range Rover není pro každého. Testované auto stálo přes 3 miliony Kč a ani ceny ojetin nepadají příliš rychle. Na druhou stranu dostanete nejlepší obří SUV na trhu. Dobře, nemá tak super techniku jako Audi Q7 a v zatáčce se tak nevyřádíte jako s BMW X5. Nejspíš vás ani tak nerozmazlí jako Mercedes GL, ale to je úplně jedno. Za nás je to nejlepší panelák na kolech!
Název | Range Rover SDV8 |
Nejvyšší výkon | 250 kW |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 6,9 s |
Maximální rychlost | 218 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 2620 kg |
Průměrná spotřeba | 8,7 l/100 km |
Rozměry | 4 999 × 2 073 × 1 835 mm |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Auto, které vyjelo ze 3D tiskárny