BMW X3: V redakčním autotestu jsme odhalili jeho nepříjemnou vlastnost. Uhodnete kterou?
Řada X u BMW funguje. A BMW X3 je typickým zástupcem. Ani malý, ani velký, ani levný, ani drahý, zkrátka ideální „iksko“. Nebo ne? Plusy a minusy odhalil náš redakční test.
Písmenem X označuje automobilka BMW svoje vozy SUV. A zákazníci je chtějí. V lednu BMW dodalo zákazníkům v České republice 274 X modelů. Tradičních modelů BMW 1, 2, 3, 4, 5, 6 a 7 přitom „pouze“ 270. SUV tak dnes tvoří více než polovinu prodaných aut. Náhoda?
Celá rodinka
BMW si význam SUV uvědomuje a pro zákazníky má nachystanou celou paletu modelů X. Počítejte s námi: X1, X2, X3, X4, X5 a X6. Žádná jiná automobilka tolik SUV nenabízí. X3 je pak zástupcem střední třídy, stojí tedy někde uprostřed. Oproti předchozí generaci výrazně povyrostlo a nebude tak malé ani náročnější rodině. Designově se navíc hodně líbí. Neříkám to já. Říkali mi to náhodní kolemjdoucí, kteří si auta všimli. Auta, které v hnědé barvě vypadalo docela nenápadně. Design v BMW zkrátka umí.
Jako doma
Také v interiéru se neztratíte, pokud jste už v nějakém BMW seděli. Vše je známé a povědomé. Malý volant skvěle padne do ruky, velká vyhřívaná sedadla vás krásně obejmou. K dokonalosti chybí jen výškově nastavitelný pás, ale na to jsme u BMW zvyklí. Tradičně skvělý je infotainment, srdce technologického nadšence zaplesá. Propojení se smartphonem je dokonalé, auto můžete ovládat i na dálku. Odemknout, zamknout, zatroubit, rozsvítit světla, zkontrolovat stav paliva, ale v létě také aktivovat klimatizaci. Ostatně podívejte se do videa, jak aplikace vypadá. Tohle se vám bude líbit.
Celý interiér BMW je minimalistický a funkční. Nenajdete zde žádná zbytečná tlačítka, vše je přehledné a ze skvělých materiálů. Tak by to mělo být.
Stále šestiválec
BMW se nevzdává a jako prémiová značka stále nabízí i prémiové motory. Takže zatímco ještě o málo větší Škodu Kodiaq si můžete koupit maximálně s dvoulitrem, X3 můžete mít i s třílitrovým šestiválcem. Jak benzínovým, tak naftovým. My jsme sáhli právě po naftě, která se do velkého SUV hodí více. Motor nabídne výkon 195 kW, což stačí k tomu, aby BMW X3 zrychlilo na 100 km/h za 5,8 sekundy! To je masakr! Spotřeba se přitom dá reálně držet pod 7 litry nafty na 100 km.
S tímto BMW zkrátka nebudete žádný loudal, ani na dálnici, ale ani na okresce. Pohon všech kol xDrive posouvá jízdní vlastnosti vozu až na samé hranice fyzikálních možností.
Nic pro páprdy
Čekáte, že rozbitou okreskou BMW X3 propluje jako parník? Chyba lávky. Tohle není žádné auto pro páprdy, ale pro vyznavače rychlé a sportovní jízdy. Celé auto je velmi tuhé, stejně tak naladění podvozku, takže na nějaké kolébání můžete zapomenout. X3 láká řidiče, kteří chtějí cítit, jak silnice vypadá a co právě dělají kola. Je v silnici díra? Řidič se o tom patřičně dozví. Nemusíte mít ale strach, že by auto bylo nepříjemně tvrdé. Pořád jde o SUV, takže i po D1 pojedete jako po silnici v západním Německu. Stačí zvolit režim Comfort.
Kde je háček?
Mohlo by se zdát, že BMW X3 je bez chyby. Jednu nepříjemnou vlastnost ale má. Tedy jak se to vezme. BMW X3 strašně dobře maskuje rychlost. Pak jedete po okresce rychlostí, která je i na dálnici neslušná a vlastně vám to vůbec nepřijde. Jistý podvozek, pohon všech kol, odhlučnění a samozřejmý výkon motoru vás úplně odtrhnou od reality. Tak raději pozor!
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 5,8 s |
Maximální rychlost | 240 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 895 kg |
Maximální výkon | 195 kW |
Rozměry | 4708 x 1891 x 1676 mm |
Cena od / testovaného vozu | 1 240 200 Kč / 1 671 800 Kč |
Máte s ním vy nějakou osobní zkušenost?
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Autotest: Jaguar F-Pace – v zatáčkách jsme netušili, co se bude dít!