Autotest: Volkswagen Amarok Ultimate. Odtáhne vám jachtu i půl baráku!

Současná generace pickupu Volkswagen Amarok pomalu odchází – to je výhoda pro každého, kdo si jej chce zakoupit. Dealeři se musí staršího modelu zbavit za nižší ceny. Má předchozí generace co nabídnout?

Amarok není jen obyčejný dříč. Jistě, když na to přijde, odtáhne vám jachtu, na korbě převeze půl baráku, ale je to také auto, které hodně dá na image. V Amaroku se budete vážně cítit jako chlap.

Amarok je doma v terénu i na silnici.

Amarok je doma v terénu i na silnici.

Snad za to můžou jeho obří rozměry – na výšku má 183 cm a na délku měří 5 a čtvrt metru. Snad za to může chromovaný rám na korbě a prahové nástavce, snad luxusní výbava, která zahrnuje třeba bi-xenonové světlomety, nebo to, jak neohroženě můžete s Amarokem jezdit. Žádná louka, lesní cesta, prudký svah nebo menší potok pro vás nejsou problém. Vždycky víte, že vede cesta vpřed. Nebo je to snad kombinace všech těchto faktorů?

Kudykoliv vpřed

Tu jistotu, že kdykoliv se můžete vydat vpřed, tu vám dává osvědčená technika. O pohon se stará naftový čtyřválec o objemu 2 litry. Je to málo? Proto mu pomáhají 2 turbodmychadla. Motor tak nabídne 132 kW, ale především točivý moment 420 Nm. Síly je tedy dostatek. Ta se přenáší na všechna čtyři kola. Za všech okolností. Zapomeňte na nějaké připojování pomocí spojek. Amarok sází na šnekový diferenciál Torsen, který se nikdy nepřehřeje, nikdy nepřestane fungovat, protože jde o mechanickou záležitost. A tak to má u dříče být.

Kdo mohl tušit, že tam bude tolik bahna.

Kdo mohl tušit, že tam bude tolik bahna.

Kdo jezdí v náročném terénu, ten ví, že je potřeba redukční převodovka, která zkrátí převody, abyste se mohli velmi pomaličku šinout vpřed. Amarok místo toho používá osmistupňový automat. Jednička je tedy tak krátká, jako kdybyste měli převodovku s redukcí. A jen těžko budete v našich krajinách hledat podmínky, kdy by se Amarok zastavil.
Zároveň Amarok nemá problém s tím, aby po dálnici uháněl rychlostí 180 km/h a nemáte z toho pocit, že by nějak trpěl, nebo že by auto ztrácelo na jistotě.

Výhodná koupě

Uvažujete o pickupu? Pospěšte si. Do konce roku bude starší generace Amaroku vyprodaná a za své peníze dostanete poctivý kus techniky. Nebo si raději počkáte na novou generaci s šestiválcem?

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s
Maximální rychlost 179 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 996 kg
Průměrná spotřeba 8,0 l / 100 km
Rozměry 5 254 × 1 954 × 1 834 mm
Cena od / testovaného vozu 980 009 Kč / 1 194 126 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Nissan Navara

Tohle jsou nejlepší motory letošního roku