Autotest: Audi A4 allroad – to nejlepší na české silnice
Nenápadný kombík toho v sobě skrývá víc, než byste čekali. Je vám Superb málo a k tomu jezdíte po horších cestách? Právě pro vás je připravené Audi A4 allroad quattro.

Už je to půl roku, co jsme vám představili Audi A4 v provedení limuzína. S příchodem podzimu představila ingolstadtská automobilka speciální novinky. Provedení kombi určené na všechny typy silnic. Tradičně pojmenované jako allroad. Tedy Audi A4 allroad quattro.
- Plasty kolem podběhů chrání auto před poškozením.
- Allroad je oproti kombíku o trochu vyšší.
- Zelené auto? Jedině allroada!
To už tu bylo
Pokud je vám zelená barva nazvaná „Gotland“ povědomá, pak máte dobrou paměť. Právě s touto barvou se Allroad ukázal světu poprvé, bylo to už v roce 1999. Čím se allroad liší oproti běžnému kombíku? Je to především vyšší stavba. Allroad má podvozek zvednutý o 13 mm, což už je na autě vidět. Také vytažené plastové blatníky a zadní difuzor dávají tušit, že auto je připraveno i pro jízdu po horších silnicích. V interiéru pak outdoorové provedení poznáte podle tlačítka pro sjíždění prudkých svahů.
- Dnes to ale klouže. Jupí!
- Všechna kola jsou poháněna trvale.
- Čím horší počasí, tím víc Allroada oceníte.
Na silnici pán
Za posledních pár měsíců jsem najezdil s desítkami aut tisíce kilometrů. Žádné z nich nemělo tak dobré jízdní vlastnosti, jako právě allroad. Může za to hned několik faktorů. Audi A4 zůstává u koncepce, kdy je motor vpředu uložený podélně, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech. K tomu má auto trvalý pohon všech kol. A opravdu trvalý, mechanicky provedený pomocí diferenciálu Torsen. V jakémkoliv okamžiku tak poctivě zabírají všechna kola a na jízdě je to znát. Za skvělé jízdní vlastnosti můžou i pneumatiky o šířce 245 mm, které na silnici drží jako přibité. K tomu si připočtěte adaptivní tlumiče, které umí auto ve zlomku sekundy přitvrdit, takže stopu neztratí, ať už jedete přes 200 km/h po dálnici, nebo jako na fotkách zkoušíte mokrou okresku s popadaným listím. Myslíte, že to klouzalo? Ale jistě. Jenže problémy se řeší plynem. Pohon všech kol nás z toho vždycky vytáhnul!
- Parkovací režim se aktivuje tlačítkem na řadicí páce.
- Velké auto, malý volant.
- 6 válců, kupujte, dokud jsou!
Pro fajnšmekry
Psát o tom, jak výtečné jsou interiéry Audi je zbytečné. To asi každý ví a allroad patří k těm nejlepším. Překážkou pro nákup vozu může být jen a pouze cena. V případě výbavy „v plné palbě“, jak to tak u novinářských vozů bývá, se cena přehoupla přes 2 000 000 Kč. A to je vlastně jediný vážný nedostatek vozu. Ty peníze ale v autě jsou. Když si přesednete do Superbu za milion, budete cítit, že sedíte v low-costu. Technika Audi zkrátka něco stojí.
- Bílý interiér je prostě bomba!
- Displej místo přístrojovky. Pecka.
- Celé auto je samozřejmě online.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 6,6 s |
Maximální rychlost | 231 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 996 kg |
Průměrná spotřeba | 5,1 l / 100 km |
Rozměry | 4 938 × 1 898 × 1 534 mm |
Cena od / testovaného vozu | 1 330 900 Kč / 2 038 599 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Ford, Audi, Chevrolet. Tyhle automobilové skandály šokovaly svět!