Alkohol a emoce. Je libo víno, vodku nebo whisky? Výzkum odhalil, který nápoj vám pomůže sbalit holku a který dodá kuráž!

Prosinec je zase tady. Ten, kdo si za celý rok nedá ani kapku alkoholu, se tomu s největší pravděpodobností nevyhne. I když, takových je málo. Co si dopřávají ti, kteří se chtějí cítit silně nebo sexy? A po čem se nejrychleji usíná?

alkohol a emoce ktery pomuze sbalit holku a ktery na kuraz

Když v roce 2016 proběhl již potřetí Národní výzkum o spotřebě tabáku a alkoholu v dospělé populaci České republiky, nikoho nepřekvapilo, že alkohol konzumuje pravidelně a velmi často (denně nebo obden) 13,8 % dospělých Čechů, přičemž průměrná roční spotřeba na osobu je 6,8 litru čistého alkoholu, respektive 8,2 litru v případě, že se nepřihlíží k abstinentům.

Češi jsou zkrátka národem pijáků, a mezi svátky určitě předvedou, zač je toho loket. Taky si občas k něčemu „přičichnete“? Pak dopředu počítejte, že výběr konkrétního druhu alkoholu se podepíše na vaší psychice i záměrech!

Chuť porvat se? Po pálence XXL!

Skupinu vědců z Velké Británie nedávno zajímalo, zda různé typy alkoholu vyvolávají různé emocionální reakce. Ke svému záměru využili údaje od téměř 30 000 lidí, kteří se přihlásili do projektu Global Drug Survey, což je nejrozsáhlejší mezinárodní průzkum drog na světě. Koná se každoročně, a podává hlášení o drogových a alkoholických návycích populace, přičemž výsledky jsou obvykle uveřejňovány například v lékařském časopise British Medical Journal. Takže, je libo pivo, víno nebo snad vodku? Na výběru si dejte záležet…

Tvrdý kalibr

Vodka, gin, whisky, rum a jiné tvrdé alkoholy jsou spojovány s řadou silných zážitků. Nejčastěji vyvolávají negativní pocity, jako je agrese (u 30 % lidí), neklid (28 %) a podrážděnost (22 %). Na druhou stranu se objevují i některé pozitivní emoce, což se vám bude hodit, až dostanete chuť na novou známost. Pocit síly se dostavuje u 58 % respondentů, jistotu hlásí 59 % oslovených, a pozor, sexy si připadá 42 % lidí!

Pivo a víno

Osoby, které pijí červené víno a pivo, nejčastěji hlásí pocit uvolnění. Někdo říká, že si bez skleničky nedokáže představit přechod z pracovní doby do té soukromé, obecně lidé udávají, že je dvě piva nebo pár deci vína dostává do „relaxačního módu“. Pokud to chcete v číslech, tak se jedná o 53 % dotázaných.

Akorát je tu rozdíl v tom, jakou barvu zmíněné víno má. Červené způsobuje únavu a ospalost, takže pokud chcete vydržet co nejdéle, radši si nalijte bílé, abyste nedopadli jako 60 % těch, kdo doslova padnou po ďábelském nápoji v barvě krve. Nebo si dopřejte jen trochu! I množství totiž rozhoduje.

Záleží, jak kdo vydrží

Nápoje mohou být spojeny s různými emocemi, které se většinou pojí s procentuálním podílem alkoholu, spotřebou i momentálním psychickým rozpoložením. Obvykle však hlavně muži častěji hlásí negativní emoce typu agrese a vztek. Také se ukazuje, že lidé ve věku 18 až 24 jsou více emotivní. Ti, když si dopřejí pořádnou rundu, prožívají všechno na škále od radosti, smutku a deprese po spontánní výbuchy smíchu.

Vliv reklamy na pití alkoholu

Zjištění také naznačují, že bez ohledu na to, zda si to pijáci uvědomují nebo ne, většina populace volí nápoje na základě emočního stavu, nebo očekávání, které od alkoholu mají. S tím souvisí hlavně vliv reklam. Tahle whisky sbližuje, tamta vodka, mimochodem xkrát destilovaná, nabádá k samostatnosti, tmavý nejmenovaný silák vás podrží v těžkých chvílích – třeba po rozchodu (tuhle reklamu se Sagvanem Tofim pak zakázali kvůli porušení etických pravidel).

Hlavně žádnou nudu

Buď jak buď, veškerá tato zjištění naznačují, že jednotlivci neúmyslně vybírají nápoje, o kterých je známo, že vyvolávají silné emoce. Trochu moc humbuku okolo toho pití, nezdá se vám? Radši se podívejte, jak asi vypadáte po jedné až čtyřech skleničkách vína. Tenhle experiment brazilského fotografa Marcose Albertiho se fakt povedl!

https://youtu.be/rshb3JucXVA

A kolik toho za jeden týden vypijete vy?

Autor: Kristýna Vágnerová

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Když chlapa před i po sexu bolí hlava. A není to výmluva! Co se děje?

Alkohol ve vás probudí kreativce. Dokázaly to testy!