3 herní potraty: Nadějná nedochůdčata zabili rodiče
Příspěvek o laktační psychóze? Ne. Článek o nedonošených plodech? Ne. Emotivní rozloučení s nadějnými videoherními projekty, které byly znenadání skandálně zrušeny? Bingo!
Tiberium (2006 – 2008) – EA Los Angeles
Geniální strategie ze světa Command and Conquer jako 3D střílečka s taktickými prvky a spoluprací v týmu (něco ve stylu nedoceněného Renegade)? GDI komando v akci? „Páni,“ říkali jsme si a kroutili nevěřícně hlavami, když EA Los Angeles oznámilo, že na Tiberiu vážně dělá a že hra poběží na výkonném Unreal Enginu 3. Vývojáři nás pak průběžně krmili informačními drobečky a my v očekávání slastně chrochtali. Pak přišlo září 2008 a s ním drtivá zpráva. EA Tiberium pohřbilo.
Projekt nesplňoval očekávání a nedosahoval nastavených kvalitativních standardů. Dva roky práce v kanále a instantní pandemie depresivních stavů mezi hráčskou komunitou. Styď se EA!
Dirty Harry (2005-2007) – The Collective
Pokud jste viděli filmovou klasiku z roku 1971, jistě víte, že v něm mírně šílený inspektor Harry Callahan (Clint Eastwood) pase po krvavé stopě sériového vraha (postava je inspirovaná skutečností: předlohou ji byl vrah Zodiac). Spoiler tasit nebudeme, jestli jste zatím neměli tu čest, tenhle biják určitě zhlédněte – stojí za to.
O to bolestivější byl epitaf stejnojmenného herního projektu. Drsný Harry měl být 3D akční střílečkou okořeněnou o možnost řešit morální dilemata, prožívat větvený příběh, pálit z magnumu 44 a užívat si dabingu hollywoodských hvězd (v čele s Eastwoodem).
Také zde byla důvodem odpojení od přístrojů ze strany vydavatelů (Warner Bros Interactive) nedostatečná kvalita rozpracované verze a blíže neurčené „problémy vývojářského týmu“. Smutné je, že ke zrušení projektu došlo jen pár měsíců před oficiálním datem vydání.
Warcraft Adventures: Lord of the Clans (1995-1998) – Blizzard Entertainment
Point-n-click 2D adventura ze staré školy, kulisy fantasy světa Warcraft, černý humor ostrý jako břitva a na svou dobu kouzelná kreslená grafika: Taková je působivá vizitka jednoho z nejnadějnějších projektů, který nakonec také putoval do pomyslné kafilérky.
V Lord of the Clanss jste se měli chopit osudu mladého vůdce orčích klanů Thralla a sjednotit rozhašteřené frakce jeho lidu. Další kousky do příběhové skládačky naleznete v následujícím videu:
Proč Westwood zrušil tuhle perlu, na níž Blizzard v tichosti pracoval v podstatě od dokončení strategického Warcraftu 2, tedy roku 1995? Oficiální důvod zněl, že titul v pre-final fázi těsně před vydáním nebyl nijak špatný, ale prostě zaspal dobu – zhruba o tři roky! Jinými slovy šlo nejspíš o strach vydavatele z návratnosti peněz, případně pošramocené pověsti v případě chladného přijetí kritiky a hráčskou komunitou. Nic nepomohly ani následné prosby a petice fanoušků o vzkříšení Thralla a příběhů orčích válek. Thrall zemřel a zlomil nám srdce.
Co říkáte na náš herní hřbitov? Napadá vás jiná hra, na kterou jste si brousili zuby, ale vývoj byl zrušen a vy jste museli skousnout akorát vnitřní prázdnotu? Podělte se s ostatními a klidně uroňte slzičku nostalgie. Smát se vám určitě nebudeme…
Autor: Pseudofilosof
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Nejslavnější hardcore hry. Znáte je?